«الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُوْلَئِكَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ»      عاقلان هدایت یافته،حرفها را میشنوند و سپس بهترین را انتخاب میکنند(سوره مبارکه زمر آیه 18)      
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17:02 - 2024 April 27
کد خبر: ۸۵۳۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱
یوسف کارگر فرماندار استهبان در جلسه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که با حضور رؤسای ادارات مرتبط تشکیل شد ، ابراز داشت : جوانی جمعیت در حال حاضر جزو یکی از اولویت های نظام جمهوری اسلامی و دولت می باشد به طوری که رهبر انقلاب هم به این موضوع اشاره نموده و جزو دغدغه ایشان می باشد که این نشان دهنده اهمیت موضوع است و بیانگر این است که زنگ خطر پیری جمعیت به صدا درآمده است که نگران کننده است .

ایشان افزود ، باید موضوع فرهنگ سازی  به نحوی که هماهنگونه که 20 سال سیاست های کنترل جمعیت اکثر قوانین و آیین نامه های کشوری را تحت تاثیر قرار داده بود که موفق به کنترل جمعیت شدیم در حال حاضر هم سیاست های فرزندآوری و رشد جمعیت هم سرلوحه و محور اجرای همه برنامه ها باشد .

فرماندار استهبان تصریح کرد: اولین قدم برای اجرای سیاست های افزایش جمعیت بحث تبلیغات است که باید از همه ظرفیت و امکانات شهرستان در این زمینه استفاده کرد و دغدغه های مردم جهت فرزند آوری را کم تر کرده و سیاست های حمایتی در پیش بگیریم .

نماینده عالی دولت اذعان کرد : یکی از دغدغه هایی که در حال حاضر برای مادران شاغل در ادارات وجود داد عدم وجود مهدکودک برای نگهداری کودکان زیر 4 سال و شیرخوارگان می باشد که انتظار است اداره آموزش و پرورش این موضوع را پیگیری نموده و چنانچه مشکلی وجود دارد به فرمانداری انعکاس دهد تا از استان پیگیری شود .

وی تشویق و راهنمایی و هدایت گروه های فعال مردمی برای راه اندازی سازمان مردم نهاد در زمینه جمعیت و تسهیلگر ازدواج و یا خیریه تامین هزینه های ناباروری توسط شبکه بهداشت ، بهزیستی و ورزش و جوانان را ضروری دانست و افزود 24 لغایت 30 اردیبهشت هفته جمعیت نامگذاری شده است که از ادارات شهرستان انتظار می رود برنامه های متبط با این هفته را در دستور کار خود قرار دهند .

تجلیل از کارکنان و خانواده های دارای 3 فرزند و بیشتر –درج پیامهای جمعیتی در سطح شهر به صورت دیوار نویسی- برگزاری مسابقات جذاب برای خانواده ها –در نظر گرفتن تخفیف در عوارض ساخت و ساز و هزینه های ثبت نام و ... برای خانواده های دارای 3 فرزند و بیشتر از جمله برنامه های پیشنهادی این هفته بود.

مرضیه محمدی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین