«الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُوْلَئِكَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ»      عاقلان هدایت یافته،حرفها را میشنوند و سپس بهترین را انتخاب میکنند(سوره مبارکه زمر آیه 18)      
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 23:14 - 2024 April 16
درباره ما

نی ریز،شهر رازها. شهری که همیشه بوی شکوفه های بادام و انار میدهد ،حتی اگر خشکسالی امان درختان تناورش را بریده باشد .

شهری که نخبگان و دانشمندانی چون فضل ابن حاتم نی ریزی،احمد نی ریزی و .... در دل خود پرورانده و صد البته در همه عرصه ها در کشور پیشتاز بوده .

شهری که قدمت مسجد جامع کبیر چند هزار ساله اش خود گواهی روشن بر ریشه دار بودن مردم این دیار دارد .

شاید بزرگترین مدال افتخار نی ریز و نی ریزیان ،رای صد درصد به جمهوری اسلامی در 12 فروردین 58میباشد ،رای بی نظیر که برای همیشه نی ریزیان را در صفحه تاریخ انقلاب ماندگار کرد .

اما وقتی به اخبار کشور نگاه میکنی ، وقتی صفحات مطبوعات را ورق میزنی و یا حتی در همین دنیای مجازی جستجو میکنی ،نام و نشانی از شهری با این قدمت و فرهنگ و افتخارات را در عرصه ملی نمی بینی!! تا کنون هیچ فکر کرده ایم که دلیل گمنامی شهرمان علی رغم پتانسیلهای ناب و بکری که داردچیست ؟

بدون شک نداشتن نماینده ای مستقل در مجلس که فریاد مطالبه گری مردم شهرستان را در ساليان گذشته  به مسئولین كشوري برساند و پتانسیلهای شهرستان را معرفی نماید و همچنین نبود تریبون منطقه ای فراگیر که بتواند مطالب شهرستان را در حجم وسیع و گسترده منتشر نماید نیز یکی دیگر از عوامل گمنامی شهرمان می باشد و سایر عوامل و علل دیگر که در این مقال نمی گنجد .اینها را بگذارید در کنار خاموش شدن روح مطالبه گری مردم که ریشه در برخی برخوردهای تنگ نظرانه برخی مسئولین در سالهای گذشته دارد و آنوقت میتوانید به عمق مظلومیت مردم شهرستان و دلایل متعدد عدم توجه مسئولین کشوری به شهرستان نی ریز پی ببرید .

سخن را کوتاه میکنیم ، ما در پایگاه خبری نای ذی خبر به عنوان اولین پایگاه خبری فعال دارای مجوز شهرستان بنا بر این داریم تا با پرداختن بموقع و منصفانه به مسائل و مشکلات و همچنین معرفی استعدادها و پتانسیلها شهرستان ،اولا موجبات شناساندن بیشتر شهرستان و پتانسیلهای فراوانش را فراهم آوریم و ثانیا با ترویج فرهنگ مطالبه گری از مسئولین ،روح مطالبه گری در مردم شهرستان را زنده کنیم ، مردمی که لایق بهترینها هستند .

در این مسیر دستان گرم شما مردم و مسئولین را میفشاریم و آماده دریافت نقطه نظرات،پیشنهادات و انتقاداتتان هستیم .

صاحب امتیاز و مدیر مسئول:محمد مهدی توکل
سردبير : مهدي جلاليان 
   نشانی دفتر: استان فارس - شهرستان نی ریز - خیابان ولی عصر عج

راههای ارتباطی ما با شما :

info@nayzinews.ir

09171304409

پربحث ترین عناوین