«الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُوْلَئِكَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ»      عاقلان هدایت یافته،حرفها را میشنوند و سپس بهترین را انتخاب میکنند(سوره مبارکه زمر آیه 18)      
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15:13 - 2024 April 27
کد خبر: ۹۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
جامعه جهانی امروز به تقاص ایستاده است و تاب اینهمه جنایت و خونریزی را ندارد. جامعه جهانی امروز پی برده است که چرا در اسرائیل «قانون اساسی» وجود ندارد؛ چون آنها خود می‌دانند موقتی هستند لذا به هیچ ارزش و قانون بشری و هیچ اساسی پایبند نیستند.

مردم چشمم به خون آغشته شد          در کجا این ظلم بر انسان کنند

1- ماشین جنگی رژیم صهیونیستی برای جبران شکست بی‌ترمیم از طریق آسمان در کوچه و پس‌کوچه‌ها و خیابان‌های غزه می‌گردد و قربانی می‌گیرد.
جهان شاهد هلوکاست غزه است!

کشتار کودکان و جوانان، پیران و زنان و پیکر قطعه‌قطعه انسان‌ها در قاب دوربین‌های جهان همه روزه ظاهر می‌شود هر انسان دردمندی را به اندوه وامی‌دارد.

چشم جهان هر روز به یاد غزه خون می‌گرید

قتل‌عام کودکان به جایی رسیده است که گویی همه حرمله‌های جهان به سرزمین‌های اشغالی آمده تا شمر زمان یعنی نتانیاهو را در این عمل شنیع کشتارجمعی یاری رساند.

اوج این شرارت در حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در پیش چشمان مردم جهان هنوز زنده است و به صورت نمادی از انحطاط و فروپاشی اخلاقی یک حکومت کودک‌کش درآمده است. جهان یکپارچه نفرت و خشم علیه مظالم رژیم صهیونیستی است که از آن می توان به عنوان خشم جامعه جهانی علیه آمریکا در مورد کشتار کودکان قتل‌عام فرشتگان یاد کرد.

2- هزاران تیر سه شعبه روزانه از سوی حرامیان رژیم صهیونیستی به غزه فرود می‌آید و گلوی نازک اطفال شیرخواره و کودکان خردسال را نشانه می‌رود. مردم جهان از خود می پرسند این‌ها به کدامین گناه کشته می‌شوند؟!

جامعه جهانی امروز به تقاص ایستاده است و تاب اینهمه جنایت و خونریزی را ندارد. جامعه جهانی امروز پی برده است که چرا در اسرائیل «قانون اساسی» وجود ندارد. چون آنها خود می‌دانند موقتی هستند لذا به هیچ ارزش و قانون بشری و هیچ اساسی پایبند نیستند.

3- فرماندهان نظامی آمریکا در منطقه همه به تل‌آویو کوچ کرده‌اند. بایدن سراسیمه به سرزمین‌های اشغالی آمد نخست وزیر انگلیس خود را با هواپیمای باری به تل آویو رساند و نتانیاهو را در آغوش گرفت. اتاق جنگ و هدایت کشتار در غزه اکنون در اختیار ژنرال‌های ارتش آمریکا است.

مگر چه اتفاقی افتاده است. بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در مورد روایت خود از این اتفاق می‌گوید : «آنچه در اسرائیل اتفاق افتاده است 15 برابر بزرگ‌تر از حادثه 11 سپتامبر است!»

حکایت این است که رژیم صهیونیستی پس از جنگ 33 روزه حزب‌الله که یک اقدام پیشدستانه بوده ، دومین ضربه پیشدستانه را از مقاومت فلسطین در غزه دریافت کرده و نتیجه آن شکست نظامی، شکست اطلاعاتی و شکست امنیتی است. این شکست از نظر اعضای اتاق جنگ رژیم صهیونیستی جز با نسل‌کشی، کشتارجمعی و ارتکاب جنایات جنگی فعلا قابل ترمیم نیست!

4- طوفان مهارنشدنی الاقصی ادامه دارد. آنانکه دو سال وقت برای سرمایه‌گذاری در این عملیات گذاشته‌اند یک سال مانورها و تمرینات میدانی آن را دیده‌اند حساب همه چیز را کرده‌اند. آنانکه فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی را در اتاق خوابشان دستگیر کرده‌اند و صدها اسیر را به غزه برده‌اند و در اولین ساعت نبرد صدها موشک بدون هیچ مانعی به سرتاسر اسرائیل شلیک کرده‌اند. حتما حساب آن را هم کرده‌اند که اگر رژیم اشغالگر قدس وقاحت و بی‌شرمی را از حد بگذراند و دست به جنایات جنگی فجیع تری بزند چه باید بکنند.

اینکه مقاومت در غزه چه می‌کند معلوم است.
اینکه حزب‌الله چه تصمیمی دارد آن هم معلوم است.

اینکه در سایر خطوط مقاومت در سوریه و عراق و یمن فرماندهان مقاومت چه در سر دارند بر کسی پوشیده نیست. همه این تصمیمات گرفته شده است و ما می‌توانیم این تصمیمات را در نشست‌های موسوم به «وحدت میدان» حتی حدس بزنیم. بنای اصلی و حتمی بر مقاومت است. اما آنچه که در آن سوی میدان نبرد برای رژیم صهیونیستی معلوم نیست آن است که آن‌ها پرچم تسلیم و آتش‌بس را چه روزی می‌خواهند بالا ببرند 22 روزه، 32 روزه، 52 روزه و ... بالاخره چند روزه می‌خواهند تسلیم شوند.

نه آمریکا و نه اسرائیل دیگر توان جنگ‌های طولانی مدت را ندارند. فرار آمریکا از افغانستان و ویتنام سند این حرف است. آتش‌بس‌های چند روزه بعد از نبرد حماس و حزب‌الله در گذشته هم همین حقیقت را واتاب می‌دهد.

5- رژیم صهیونیستی و آمریکا جیگر آن را ندارند به غزه حمله زمینی بکنند. آن‌ها می‌دانند مقاومت برای آن‌ها تله‌گذاری کرده است. آن‌ها هرگز شانس خود را به نزدیک شدن به مرز غزه را امتحان نمی‌کنند. برای همین هیچ ژنرالی جرأت نکرده است پا در این میدان بگذارد. برای همین شمارش معکوس برای التماس برای آتش‌بس هم قابل دیدن و هم قابل شنیدن است.

آمریکا اکنون درحال مدل‌سازی شرافتمندانه و آبرومندانه برای عقب‌نشینی است. اگر این اتفاق بیفتد که قطعا خواهد افتاد هزینه نتایج این دوره از نبرد نیروهای مقاومت برای آمریکا و رژیم صهیونیستی آنقدر بالاست که جز خفت و خواری نصیب آن‌ها نخواهد بود.

روز قبول آتش‌بس و شرایط پذیرش آتش بس صاعقه‌ای خواهد آمد و هیمنه رژیم اشغالگر قدس خواهد سوخت.

محمد کاظم انبارلویی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین