«الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُوْلَئِكَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ»      عاقلان هدایت یافته،حرفها را میشنوند و سپس بهترین را انتخاب میکنند(سوره مبارکه زمر آیه 18)      
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13:20 - 2024 April 28
کد خبر: ۸۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
یادداشت اختصاصی نای ذی نیوز به مناسبت راه اندازه کارخانه فولادسازی مجتمع فولاد غدیر نی ریز:
امروز در حالی بزرگترین کارخانه فولاد سازی استان فارس در شهرستان نی ریز آغاز بکار نمود که همگان از این اقدام بعنوان دومین انقلاب صنعتی شهرستان‌نی ریز در ۲۰ سال گذشته یاد می‌کنند .

سال ۱۳۸۶ اولین کلنگ مجتمع فولاد نی ریز به زمین زده شد و آن موقع کسی تصورش را هم نمیکرد روزی برسد که این صنعت چنین همه ابعاد اجتماعی  ، اقتصادی و حتی فرهنگی شهرستان را تحت تاثیر مثبت حضور خود قرار دهد .

از سال ۱۳۸۶ طرح فولاد نی ریز که شامل پروژه های  آهن اسفنجی و فولاد سازی میشد کلید خورد . اما علی رغم حرکت لاک‌پشتی ساخت مجموعه آهن اسفنجی و حرکت آهسته تر ساخت فولاد سازی، پس از قریب به ۱۶ سال فعالیت ،پروژه فولاد سازی تنها ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت .

در این وضعیت اراده ای جدی نیز از طرف مدیرعاملان وقت برای حرکت سریع جهت تکمیل این پروژه دیده نمیشد و لذا یکی از پتانسیلهای بزرگ اشتغال زایی و تولید ثروت مجتمع فولاد نی ریز به زمین مانده بود و این موضوع هم‌به ضرر سهامداران این شرکت بود و هم به ضرر نیروی آماده بکار شهرستان و از طرفی در حوزه مسئولیتهای اجتماعی و محرومیت زدایی نیز کار چشمگیری که رضایت نسبی مردم را بدنبال داشته باشد  برای شهرستان نمیشد  .

ماجرای نهالی که طهماسبی به محض ورود به مجلس برای شهرستان نی ریز و فولاد غدیر کاشت

این اوضاع ادامه داشت تا اینکه انتخابات مجلس برگزار شد و طهماسبی با قدرت و اختلاف فاحش توانست پیروز قاطع انتخابات شور و این موضوع و استقبال مردم از طهماسبی در انتخابات  بار مسئولیت را بر دوش او خصوصا در عمل به وعده اشتغال زایی و رفع محرومیت بیشتر میکرد ‌.

او در جایگاه نظارتی خود و وظایف نمایندگی مردم مکلف بود از همه اهرم های قانونی استفاده نماید تا شرکت فولاد غدیر را با سرعت بیشتری به اهداف و تعهدات خود چه در حوزه مسئولیت های اجتماعی و په در حوزه فنی و توسعه‌ای  نزدیک نماید تا از این رهگذر نفع آن شامل مردم و شهرستان گردد و البته در این مسیر تنها چاره، حاکم کردن تفکر جهادی و اراده قوی و استوار در راس هرم مدیریتی  این شرکت بود .

لذا واضح بود که در راس مدیریت این شرکت  باید مدیری توانمند ، با تجربه، دلسوز و مصمم عهده دار مدیرعاملی مجتمع فولاد غدیر میشد تا این کشتی بزرگ صنعتی را به مسیر اصلی خود برگرداند و با شتاب به جلو حرکت کند و ماجرا به نفع مردم و همچنین سهامدارن غدیر تمام شود .

 حاصل رایزنی ها و جلسات طهماسبی با هلدینگ غدیر در تهران  پس از یک چالش حدود یک ساله و تعویض دو مدیرعامل ، آمدن دکتر مصطفی پور مدیر جوان و توانمند با تفکر جهادی بود . 

هر چند طهماسبی بطور مستقیم نمی‌توانست در برنامه ریزی و اجرا در امورات شرکت فولاد غدیر دخالت نماید و قانون نیز چنین چیزی را تایید نمی کرد و این اجازه را به او نمی‌داد  اما ایستادگی بر سر انتخاب مدیری توانمند و نهایتا انتخاب مصطفی پور توسط هلدینگ غدیر بعنوان مدیرعامل مجتمع صنعتی فولاد غدیر نی ریز موجب شد  تا نهالی به دستان نماینده محبوب مردم در مجلس در شرکت فولاد غدیر در راس هرم مدیریتی این شرکت بزرگ صنعتی کاشته شود که امروز درست دریک و نیم‌سالگی حضور مصطفی پور بعنوان مدیر عامل این شرکت ،از حاصل تخصص ، تعهد و تفکر جهادی این مدیر قدرتمند همه منطقه خصوصا جوانان  جویای کار بومی شهرستان‌نی ریز  منتفع گردند و لذا با افتخار میتوان‌گفت نهالی که طهماسبی در این مجتمع کاشت  خیلی وقت است به ثمر نشسته و از این ثمر کل مردم شهرستان و حتی سهامداران شرکت فولاد غدیر به بهترین شکل ممکن نفع می‌برند. 

اشتغال هزاران نفری که حاصل اقدامات عمرانی صنعتی مصطفی پور است اگر بر پاشنه دوران قبل از حضور وی میخواست بگردد حداقل میبایست ده سال دیگر منتظرش می ماندیم .

نفع انتخاب مدیری توانمند مانند مصطفی پور هم در بحث مسئولیتهای اجتماعی مانند کمک به خرید دستگاه MRI ، مشارکت در آبرسانی به بخش قطرویه ، ساخت مجتمع بزرگ ورزشی تفریحی شهید سلیمانی ، توریع گسترده و با ارزش بسته های معیشتی ، کمک به عمران و آبادانی شهرستان ، کمک به برگزاری مراسمات فرهنگی و ورزشی شهرستان و ..‌  و هم در بحث صنعت در احداث کارخانه فولادسازی ، احداث کارخانه گندله سازی ، احداث کارخانه گچ ، احداث تصفیه‌خانه شرکت فولاد و ...کاملا به چشم می خورد.

 ماجرای نهالی که مصطفی پوردر مجتمع فولاد غدیر نی ریز کاشت / مصطفی پور خیلی حرفه ای و حساب شده با استفاده از تجربه خود تراز مجتمع فولاد غدیر نی ریز را در همه ابعاد ارتقاء داد

دکتر محسن مصطفی پور بعنوان سومین مدیر عامل رسمی شرکت فولاد غدیر پس از زاهدان و مستقیمی رسما از مهر ۱۴۰۰ سکان این غول صنعتی استان فارس را بر عهده گرفت 

او که در زمره مدیران جوان و توانمند صنعت کشور بود تنها با حدود ۴۰ سال سن در مدت حضورش در فولاد غدیر نی ریز کاری کرد کارستان . مصطفی پور در بدو ورود با بکارگیری مدیران بومی توانمند و متخصص  و بها دادن به جوانان و اعتماد و توجه ویژه به سرمایه انسانی مجتمع ،شاخص اعتماد به نفس و چابکسازی نیروی انسانی مجتمع فولاد غدیر را تا حد زیادی ارتقا داد .

تفکر جهادی حاکم بر ذهن این مدیر توانمند موجب گردیده بود تا از مشکلات نهراسد و موانع ، سنگ اندازیها ومشکل تراشیها نتواند مانع حرکت رو به جلو او گردد ‌. وی در اقدامی ارزشمند و حساب‌شده با انتقال فروش محصولات شرکت از سیستم سنتی  به سازمان بورس توانست یکی از ابهامات همیشگی پیرامون درآمد و هزینه های شرکت فولاد را از بین ببرد و با این شفاف سازی تاریخی سایه هر نوع اتهامی را از مجوعه بزرگ فولاد غدیر دور کرد   .

او با شناخت جایگاه خود و استفاده از ظرفیت‌های شهرستان خصوصا ظرفیت نماینده مجلس که عضو کمسیون صنایع نیز بود و ارتباط خوبی که با همه ارکان شهرستان برقرار کرده بود توانست به  سرعت خلاء ارتباطی بوجود آمده در دوره های قبلی را از بین ببرد و از ظرفیت شهرستان در راستای اهداف توسعه ای مجتمع فولاد غدیر بهترین  استفاده را نماید و همه اینها در کنار کار و تلاش شبانه روزی ، درگیر نشدن به مسائل سیاسی و جناحی ، تعامل ویژه با نماینده دولت در شهرستان و توجه ویژه به همه ابعاد وجودی مجتمع فولاد غدیر خصوصا توجه به اتمام کارهای برزمین مانده و تکمیل چرخه تولید از گندله سازی تا فولاد سازی به کاشت نهالی توسط وی شد که امروز از ثمره آن نه تنها شهرستان و استان بلکه کشور منفعت میبرد ‌.

روز گذشته راه اندازی کارخانه ای را شاهد بودیم که حاصل تلاش شبانه روزی ۱۶ ماهه مصطفی پور و مجموعه ای از مدیران متخصص و کارمندان و کارکنان شریف تحت مدیریت وی بود ، او در ۱۶ ماه ۵۰ درصد باقیمانده  پروژه را از زمان حضورش در حالی تکمیل نمود که تکمیل ۵۰ درصد ابتدایی این پروژه حدود ۱۶ سال زمان برده بود .

تکمیل دریاچه مصنوعی مجتمع بزرگ فرهنگی تفریحی شهید سلیمانی و پیشرفت قابل قبول کل این پروژه بزرگ به نفع مردم ، کمک به تجهیز بیمارستان و کمک به خرید دستگاه MRI، کمک به ورزش شهرستان در حوزه های مختلف و حمایت مادی و معنوی از برگزاری و اعزام های اردوهای ورزشی ملی، استانی و شهرستانی  ، کمک به برگزاری مراسمات مذهبی و فرهنگی در شهرستان و همچنین مشارکت در برگزاری برنامه ها و مجالس فاخر و شاخص ، کمک به آموزش و پرورش شهرستان در حوزه های مختلف، پیگیری توزیع گسترده و ارزشمند بسته های معیشتی ، حضور در بین مردم و... همه و همه از دکتر محسن مصطفی پور یک مدیر چند بعدی قابل احترام ساخته .

امروز ثمر نهالی که او در فولاد غدیر نی ریز کاشته را هم در کارخانه فولاد سازی ، هم در کارخانه گندله سازی ، هم در کارخانه گچ، هم در ورزشگاه بزرگ تفریحی  ، هم در آبرسانی به بخش قطرویه ، هم در انتفال آب از خلیج فارس ، هم در بیمارستان جدید و پروژه های درمانی ، هم در ساخت تصفیه‌خانه شرکت فولاد غدیر و هم در .... همگان بوضوح دیدند و  در آینده نیز ان شاءلله خواهیم دید .

انجام کار ۱۶ سال در ۱۶ ماه را فقط با یک تغییر در نوع نگاه  مدیریت ارشد در مجتمع فولاد غدیر نی ریز و حاکم کردن اراده های استوار بر اساس شعار ما میتوانیم و حمایت مردم و مسئولین را همگان شاهد بودیم و بزرگترین کارخانه فولادسازی استان فارس در نی ریز قطب صنعتی استان آغاز بکار نمود .

 در سال ۱۳۸۶ اولین انقلاب صنعتی شهرستان با آغاز احداث کارخانه فولاد در  شهرستان نی ریز صورت پذیرفت و امروز در اردیبهشت ۱۴۰۲ دومین انقلاب صنعتی ۲۰ سال اخیر  نی ریز با آغاز بکار شرکت بزرگ فولادسازی مجتمع فولاد غدیر حاصل تلاش جمعی بخش خصوصی و نمایندگان دولت و مجلس انقلابی رقم خورد.

مبارک باد طعم شیرین  این اقدام ارزشمند به مردم شریف شهرستان‌ نی ریز و جوانان جویای کار و به امید خبر های خوب دیگر و رسیدن روزی که حتی یک جوان جویای کار در شهرستان نداشته باشیم 

پایدار باشید 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین