«الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُوْلَئِكَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ»      عاقلان هدایت یافته،حرفها را میشنوند و سپس بهترین را انتخاب میکنند(سوره مبارکه زمر آیه 18)      
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 08:52 - 2024 April 27
کد خبر: ۷۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴

مسئول مرکز جهادکشاورزی مشکان گفت: كلاس آموزشي آشنايي با تب كريمه كنگو با تدريس حمیدرضا ممتازیان، مسئول اداره دامپزشکی شهرستان و حضور 15 نفر از بهره‌برداران در این مركز برگزارشد.

به گزارش روابط‌عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز، شهرام معتمدی تصریح‌کرد: تب خونريزي‌دهنده "كريمه‌كنگو" يكي از بيماري هاي خطرناك قابل انتقال بين انسان و دام است  که از طريق گزش كنه آلوده، له‌كردن آن روي دست و پا و بدن و يا در تماس مستقيم با گوشت، جگر، خون و ساير بافت هاي دام آلوده  و حتي تماس با ترشحات، خون و تنفس افراد مبتلا به اين بيماري، سرایت می‌کند.

وی اظهارکرد: اين بيماري در اصل يك بيماري شغلي است و دامداران، چوبداران، سلاخان، قصابان، كاركنان كشتارگاه ها، دامپزشكان و حتی زنان خانه‌دار افراد در معرض خطر هستند.

این کارشناس تاکیدکرد: كشتار دام باید در كشتارگاه‌هاي مجاز انجام، لاشه توسط دامپزشك حتما معاينه و با مهر كشتارگاه تاییدشود.

معتمدی هشدارداد: می‌باید از كشتار دام تب دار و مشكوك خودداري ، دام قبل از كشتار توسط دامپزشكي معاينه  و كشتارگاه و ابزار و وسايل آن پس از اتمام عمليات كشتار بايد شستشو و ضدعفوني شود.

این کارشناس افزود: از خودروي شخصي برای جابجايي دام زنده، لاشه، پوست، پشم و كله پاچه نباید استفاده کرد و از گذاشتن كارد قصابي در دهان در زمان كار جدا پرهیزشود.

سيدابراهيم فقيهي
منبع: تولیدی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین