«الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُوْلَئِكَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ»      عاقلان هدایت یافته،حرفها را میشنوند و سپس بهترین را انتخاب میکنند(سوره مبارکه زمر آیه 18)      
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 09:02 - 2024 May 02
کد خبر: ۷۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز گفت: در جشنواره کمیته بین المللی آبیاری و زهکشی watsave 2022 ، نادرزارعی از کشاورزان پیشرو نی‌ریز، جایزه بین‌المللی صرفه‌جویی آب کشاورزی را دریافت‌کرد.

 
 
به گزارش روابط‌عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز، علیرضا بصیری تصریح‌کرد: این کشاورز پیشرو، برای اجرای طرح «پیاده‌سازی الگوی کشت سازگار با اقلیم خشک و نیمه‌خشک ایران در راستای افزایش بهره‌وری اقتصادی آب در منطقه مورد مطالعه آبادی بالاشهر، شهر مشکان، نی‌ریزفارس » این جایزه را نصیب خود کرد.
وی با بیان اینکه این جشنواره توسط کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی با هدف انتخاب برترین ها در چهار محور برگزار‌می‌شود، اظهارکرد: انتخاب برترین طرح‌ها یا اقدامات اجرایی و مدیریتی در زمینه کاهش برداشت آب برای مصارف کشاورزی در چهار محور «فناوری»، «مدیریت»، «ایده‌های کارشناسان جوان» و «کشاورزان پیشرو» برگزار می شود که "نادر زارعی" در محور "کشاورزان پیشرو" برتر بین المللی شد.
او ابرازکرد: نامبرده در طول ده سال با تغییر الگوی کشت از محصولات زراعی به‌ویژه گندم به باغ انجیر باعث افزایش بهره‌وری اقتصادی شد؛ به‌طوری‌که  با کشت درختان انجیر از یک مترمکعب آب 24 برابر سود بیشتری نسبت به کشت گندم حاصل شده است.
بصیری یادآورشد: زارعی در سال‌های اخیر طرح‌های شاخص دیگری را نیز در سطح استان فارس و کشور به اجرا درآورده است که به‌عنوان نمونه می‌توان به "احداث تنها باغ نخبه انجیر کشور"، احداث اولین باغ مادری گردوی استان فارس" و تولید شلیل نوبرانه در گلخانه اشاره‌کرد
سيدابراهيم فقيهي
منبع: تولیدی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین