«الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُوْلَئِكَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ»      عاقلان هدایت یافته،حرفها را میشنوند و سپس بهترین را انتخاب میکنند(سوره مبارکه زمر آیه 18)      
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 08:11 - 2024 May 17
کد خبر: ۷۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲

مسئول مرکز جهادکشاورزی قطرویه گفت: كارگاه آموزشي پيشگيري از تب كريمه كنگو ويژه دامداران  با حضور جمعي از بهره برداران در محل مسجد جامع شهر قطرويه برگزار شد.



به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز، مجتبی شعاع اظهارکرد: در ابتداي اين كارگاه آموزشي اهميت آموزش و نقش آن در اعتلاي سلامت كشاورزان و اعضاء خانواده آنان گوشزد شد و در ادامه حمیدرضا ممتازيان رئيس شبكه دامپزشكي شهرستان با اشاره به شروع فصل گرما و تشديد فعاليت كنه ها كه عامل انتقال بيماري خطر ناك تب كريمه كنگو هستند؛ عوامل ايجاد و انتقال اين بيماري را تشریح و راهكارهاي پيشگيري از آن را بیان‌نمود.

ممتازیان تصریح‌کرد: ذبح دام مي‌باید در كشتارگاه انجام شود و از گوشت فاقد تأييدیه سازمان دامپزشكي استفاده نشود.  وی افزود: توصيه مي شود به مدت 24 ساعت، لاشه گوسفند را پس از ذبح در يخچال نگهداري کنند و سپس با پوشيدن دستكش آن را قطعه قطعه كرده و مورد مصرف قرارهند.

سيدابراهيم فقيهي
منبع: تولیدی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین