«الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُوْلَئِكَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ»      عاقلان هدایت یافته،حرفها را میشنوند و سپس بهترین را انتخاب میکنند(سوره مبارکه زمر آیه 18)      
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11:28 - 2024 May 02
کد خبر: ۶۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
به مناسبت روز خبرنگار
به نام آنکه بر قلم و آنچه می نگارد سوگند خورد

قلم، زبان عقل و معرفت و احساس انسان‌ها و بیان کننده اندیشه و شخصیت صاحب آن است. قلم، زبان دوم انسان هاست. هویت، چیستی و قلمرو قلم بسیار گسترده‌تر از آن است که در بیان بگنجد. هرگونه رشد و پیشرفت، پیروزی و آرامش و معرفت و شناخت، ریشه در قلم دارد. تمدن ها، تجربه های تلخ و شیرین و علوم با نوشتن ماندگار می‌شوند.
هر کس می تواند قلمی را بین انگشتانش بفشرد و فرمانش‌دهد که بنگارد و هرآنچه را از مخیله صاحب انگشت تراوش می‌کند، بنویسد. 
قلم، تخریب می کند، می سازد، واقعیت ها را آشکار و آشکارها را نهان می‌کند؛ به واقع قلم، معجزه‌ای جاودان است و صاحبان قلم خالق این معجزه‌اند.
درود برخبرنگاران؛ صاحبان اندیشه‌ایکه راهیان وادی حق و عدالت، عشق وآزادی هستند؛ هنرمندانی که با قلم خود بیرق آگاهی‌بخشی را به دوش‌کشیده ، سربلندی و استقلال ایران عزیزمان را به سمع و نظر جهانیان می رسانند.
صاحبان قلم؛ همان وجدان بیدار جهان و تصویرگر زمانه خویش هستند که نوشته خود را چراغ راه جامعه می‌کنند و دورنمای روشنی برای میهن خویش ترسیم و فرداهایی بهتر را برای آینده ایران اسلامی رقم می‌زنند.
باید بوسه زد، بر قلم آزاد‌اندیشانی که دردها و رنجهای مردمان سرزمینشان را به تصویر می‌کشند تا گرهی از مشکلات هم نوعشان باز کنند.

ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی خبرنگارشجاع و وظیفه‌شناس، فرارسیدن هفدهم مردادماه که به نام روز"خبرنگار" مزین شده است را به اصحاب رسانه تبریک عرض می‌نماییم و امیدواریم صاحبان قلم همچون گذشته با رویکردتوسعه محوری و نقد منصفانه به تعالی کشور عزیزمان کمک کنند.
خبرنگاران به عنوان افراد تاثیرگذار در جامعه در زمان‌های حساس، وظیفه اطلاع‌رسانی را بر عهده دارند و در شرایطی مانند شرایط کنونی که جامعه با ویروس کرونا درگیر است، مردم را اقناع، توجیه و راهنمایی می‌کنند و به آنها آگاهی می‌بخشند.
خبرنگاران حلقه واسط بین مردم و مسئولان هستند و بانقش آفرینی می توانند در جامعه وحدت‌آفرین بوده و با تزریق نشاط و امید، جامعه را به سمت پیشرفت سوق‌دهند.
جامعه بدون خبرنگار و دستگاه اطلاع رسان، که در معرض نقد و مطالبه گری خبرنگاران نباشد؛ قطعاً راهی جز به تباهی، انحراف و فساد های مختلف پیرامون آن نخواهد برد و حضور خبرنگاران می‌تواند فضای امنی برای مردم ایجاد کند.
در شرایط فعلی قدرت تاب آوری مردم پایین آمده و خبرنگاران و اصحاب رسانه با امیدآفرینی می‌توانند مردم را امیدوار ترازقبل کنند بنابراین دروضعیت کنونی، بیشتر از هر زمان دیگر، بالابردن سواد رسانه ای و دانش ارتباطی ضرورت دارد و باید هوشمندانه و آگاهانه تر از گذشته اخبارو رویدادها دنبال شوند.
آری
زندگی؛ فرآیند ارتباطات، اطلاعات و مبادلات است.

صدای بیدار جامعه؛ اندیشه‌ات پویا و قلمت در مسیر حق و عدالت جوهرافشان باد.
سید ابراهیم فقیهی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین