«الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُوْلَئِكَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ»      عاقلان هدایت یافته،حرفها را میشنوند و سپس بهترین را انتخاب میکنند(سوره مبارکه زمر آیه 18)      
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17:15 - 2024 May 02
کد خبر: ۶۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸

اواسط اسفند ماه سال 99 بود كه بالاخره پس از حاشيه هاي ايجاد شده در شركت فولاد غدير ني ريز ،دكتر محمد مهدي مستقيمي جايگزين مهندس عليرضا زاهديان شد تا حركت كشتي اين غول صنعتي شهرستان با قدرت بيشتري و بدون حاشيه به مسير خود ادامه دهد   .

مدير عامل جديد فولاد غدير اصالتا سيرجاني  است و از همان ابتداي حضور بعنوان مدير عامل ، با قرار گرفتن دو نفر از افراد بومي شهرستان در كنار ايشان بعنوان رياست هيات مديره و معاونت پرسنلي ، بارقه هاي اميد در دل مردم شهرستان ني ريز روشن شد كه فصل سرد بومي گريزي در شركت فولاد غدير كه هميشه مورد انتقاد مردم و مسئولين در سنوات گذشته بود به پايان رسيده و نوبت به بومي گزيني و شايسته سالاريست .



اما در ادامه حضور كوتاه مدت مستقيمي بعنوان مديرعامل ،حاشيه ها رفته رفته بر متن غلبه كرده و دوباره با  برخي انتصابها در شركت فولاد و حضوري برخي افراد غير بومي تحت عناوين مشاور ، مدير يا معاون، صداي اعتراض بخش قابل توجهي از مردم بلند شد .

پازل نارضايتي ها از عملكرد مديرعامل جديد شركت فولاد غدير زماني تكميلتر گرديد كه اين شركت در اقدامي ،  بخش اعظمي از سرمايه نقدي خود را از بانكهاي مستقر در شهرستان ني ريز خارج نمود و موجب اعتراض شديد شعب بانكهاي مستقر در شهرستان شد.

در همين اوضاع كار به جايي رسيد كه چند هفته پيش، اعتراضات مردمي در مسير تردد پرسنل فولاد شكل گرفت و براي ساعاتي اخلال در تردد پرسنل فولاد بوجود آمد و مهندس هدايت فرماندار شهرستان ني ريز به همين دليل دو روز بعد جهت جلوگیری از بروز  اتفاقات ناگوار ، تشكيل شوراي تامين داد .

 

بر اساس شنيده ها در جلسه شوراي تامين دكتر طهماسبي  نماينده مردم شريف شهرستانهاي ني ريز استهبان و بختگان  و همچنين مهندس مراد هدايت فرماندار ني ريز مراتب اعتراض شديد خود را به عملكرد شركت فولاد غدير در موارد مختلف از جمله انتصاب افراد غیر بومی و خروج نقدینگی از بانکهای شهرستان  به مستقيمي ،مدير عامل شركت فولاد غدير اعلام نمودند و ضمن شنيدن توضيحات ايشان، مقرر گرديده برخي موارد مطروحه در جلسه ،توسط شركت فولاد اصلاح و مرتفع گردد .

 اما در ادامه، ماجرا به همينجا ختم نميگردد و به فاصله كوتاهي از جلسه شوراي تامين ،درست  زمانی که همگان منتظر اعمال تغییرات در رویکرد شرکت فولاد بر اساس مصوبات شورای تامین بودند ،ظاهرا مستقيمي مدير عامل جوان این شرکت  با حضور در بين مردم شهر قطرويه و سخن با مردم و اعضا شورای  اين شهر ضمن بيان برخي وعده ها از جمله ساخت بيمارستان و .... براي مردم شهر قطرويه ، سخن ازبرخي گلايه ها و انتقادات  از مسئولين ميگويد كه با توجه به مسائل گذشته و اختلاف نظرات موجود بين مستقيمي و مسئولين شهرستان خصوصا در موارد فوق الذكر، برای برخی از مردم برداشتي تفرقه افكنانه از سخنان اين مدير غير بومي  شده و دوباره به آتش اختلافات دميده ميشود .

حال با توجه به اختلافات و مشكلات پيش آمده و نارضايتي مسئولين شهرستان خصوصا دكتر طهماسبي نماينده حوزه انتخابيه از عملكرد  شركت فولاد غدير ني ريز در خصوص اجرای تعهدات  مسئولیت‌های اجتماعی که ناشی از اعتراضات مردم و توقع از نماینده شان جهت پیگیری است  و اخبار نه چندان مثبتي از روند پيشرفت پروژه هاي  توسعه اي شركت فولاد كه  هر از گاهي از گوشه و كنار شنيده ميشود و البته پايگاه خبري ناي ذي نيوز اصالت و صحت  اين اخبار را تاييد يا رد نمي نمايد،باید پرسید آيا عزم جدي در  حل اين مشكلات و تعامل سازنده و مثبت شركت فولاد با مسئولين شهرستان در جهت نفع بیشتر مردم از حضور این صنعت در منطقه  بوجود خواهد آمد ؟

آيا شركت فولاد در جهت مشاركت در محروميت زدايي که از دلایل اصلی تاسیس این شرکت است  در  منطقه بخصوص بخش قطرويه اقدام جدي  قابل توجه و قانع كننده خواهد نمود؟

آيا روند بومي گزيني  در شركت فولاد غدير حركت رو به رشد و قانع كننده خود را آغاز خواهد نمود ؟

آيا مصوبات شوراي تامين توسط شركت فولاد اجرايي خواهد شد ؟

آيا نگراني هاي مردم شهر قطرويه از جانمايي كارخانه گندله سازي و اشتغال فرزندانشان برطرف خواهد شد ؟

آیا بزودی خبر افتتاح طرحهای اشتغالزا و جذب افراد بومی شهرستان جایگزین شایعات مایوس کننده خواهد شد ؟

آیا حاشیه های پیرامون شرکت فولاد غدیر با مدیریت و درایت ،کم رنگ و مردم شاهد رونق اقتصاد و منطقه خواهند بود ؟

اين سئوالات و بسياري از سئوالات ديگر ذهن همه دلسوزان شهرستان ني ريز را در خصوص آينده فعاليت اين شركت بزرگ صنعتي و تاثير آن بر وضعيت اشتغال ، محروميت زدايي و اقتصاد  منطقه  درگير خود نموده و حال بايد ديد با روي كار آمدن دولت جديد آيا تغيير رويه اي  را در اين خصوص به نفع مردم شاهد خواهيم بود ؟

در پایان ذکر این مطلب ضروریست که همگان بر این مهم واقفند که مدیرعامل شرکت فولاد غدیر مطابق قانون اختیاراتی دارد که دست ایشان را در بسیاری امور باز گذاشته و التبه در این گزارش سخنی از غیر قانونی بودن اقدامات مدیر عامل بیان نشده و اساسا اقدام غیر قانونی نیز شکل نگرفته بلکه سخن اصلی مردم و مسئولین شهرستان نی ریز این است که مدیر عامل  از این اختیارات با توجه به شناخت از شهرستان و منطقه  در جهت رضایت مردم بومی استفاده نماید و نه خدایی ناکرده در مسیری که منتهی به نارضایتی عمومی مردم شهرستان شود گام بردارند  .   

پايگاه خبري  تحليلي ناي ذي خبر ضمن احترام به همه مخاطبين، بدون جانبداري و اینکه قضاوتی در خصوص مطالب مطروحه فوق الذکر نماید ،طبق قانون مطبوعات اين فرصت رابراي تمام كساني كه در اين گزارش نامي از آنها برده شده قائل است كه در صورت تمايل جوابيه خود را جهت انتشار بصورت مكتوب به دفتر پايگاه خبري تحويل نمايند .
محمد مهدی توکل-مدیر مسئول
منبع: تولیدی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین