«الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُوْلَئِكَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ»      عاقلان هدایت یافته،حرفها را میشنوند و سپس بهترین را انتخاب میکنند(سوره مبارکه زمر آیه 18)      
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 22:04 - 2024 May 18
کد خبر: ۱۰۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶
جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی بحران شهرستان نی ریزبه ریاست یعقوب خسروانی فرماندارو با حضور سایرذ اعضا در سالن اجتماعات فرمانداری برگزارشد.



در این جلسه یعقوب خسروانی نماینده عالی دولت، ضمن تبریک به عملیات غرورآفرین فرزندان رهبر معظم انقلاب در انتقام از رژیم صهیونسیت، گفت: «همه ما مدیون خون شهدا هستیم. آنان برای پایداری از نظام جمهوری اسلامی جان خود را فدا کردند و رسالت ما به عنوان کارگزار خدمات‌رسانی به این مرز و بوم است. وی ضمن تشکر از اقدامات دستگاه‌ها و سازمان‌های عضو ستاد هماهنگی مدیریت بحران گفت: در بحث مدیریت بحران، پیشگیری از بحران وآمادگی برای مقابله با بحران از اهمیت خاصی برخوردار است و همه دستگاه‌های اجرایی بالاخص دستگاه‌هایی که کانون بحران هستند می‌بایست از قبل برای مقابله با حوادث احتمالی برنامه ریزی کامل داشته باشند. فرماندار نی ریز افزود: استان فارس بویژه شهرستان نی‌ریز، باتوجه به خشکسالی های اخیر باعث شد منابع آبی ما دچار تنش‌هایی باشد. لذا امیدواریم با نزول رحمت الهی، شاهد عبور از تابستان گرم و طاقت ‌فرسا باشیم. نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به بارش های بهاری نیزتأکید کرد: هشدارها و اخطارهایی که از سوی هواشناسی داده می شود همه اعضا باید آن را جدی گرفته، گرچه ممکن است تغییرات جوی رخ دهد و پیش بینی ها به وقوع نپیوندد، اما داشتن آمادگی کمک می کند تا سیلاب ها بهتر مدیریت شوند و میزان خسارت به حداقل برسد خسروانی با بیان اینکه، مصوباتی که در جلسات نوشته می‌شود می‌بایست تحقق یابد، تاکید نمود: « حضور فیزیکی افراد به عنوان مدیرِ مسئول، به تنهایی کفایت نمی‌کند و چنانچه ارگان یا نهادی کوتاهی کند، شیرینی خدمت را نزد مردم تلخ می‌کند. همانگونه که سیل دروازه قرآن شیراز را در ابتدای سال 1398 داشتیم، اگر هواشناسی و مدیریت بحران آن زمان به درستی هشدارها را به مردم گوشزد می‌کرد، یا نیروهای امدادی را به حالت آماده‌باش قرار می‌ دادشاهد این چنین صحنه دلخراشی نبودیم. از تلاش اعضای ستاد در مواقع بحران و مدیر آموزش و پرورش خواست:« با اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع والدین دانش آموزان را نسبت به بحران آگاه سازند. وی در پایان از شهروندان خواست هنگام بارندگی ازصعود به ارتفاعات و حاشیه رودخانه ها خودداری کنند و حتی الامکان در تفرجگاهها با پوشش گیاهی بالا نیز آتش روشن نکنند که خدای ناکرده باعث خسارت به منابع طبیعی منطقه نشود.
مژگان جلالی
منبع: تولیدی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین