«الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُوْلَئِكَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ»      عاقلان هدایت یافته،حرفها را میشنوند و سپس بهترین را انتخاب میکنند(سوره مبارکه زمر آیه 18)      
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12:10 - 2024 April 26
کد خبر: ۸۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵
به نقل از خبرگزاری صداوسیما، تاکنون ۲۲۹ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به صورت شفاف و روشن هرگونه دریافت خودرو، خارج از نوبت از خودروسازان را تکذیب کرده اند.

این تکذیب‌ها در پی آن اعلام‌شد که خبرنگاران صدا و سیما در ده روز گذشته تلاش کردند در تماس تلفنی یا پیامکی با تک تک نمایندگان مجلس از آن‌ها بپرسند که آیا در دوره نمایندگی از خودروسازان خارج از نوبت خودرو دریافت کرده اند و آیا اعضای خانواده، دوستان و آشنایان را به صورت خارج از نوبت به خودروسازان معرفی کرده‌اند یا نه؟

این دو سوال را خبرنگاران در پی ادعای یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر تحویل تعدادی دستگاه خودروی شاسی بلند به نمایندگان در جریان استیضاح سال گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت، از نمایندگان مجلس پرسیدند.

خبرنگاران صدا و سیما هنوز به دلایل مختلف از جمله خاموش بودن گوشی، پاسخ ندادن به پیامک، اعتماد نکردن نماینده به خبرنگار تماس گیرنده و رد تماس دادن نماینده موفق به کسب پاسخ از ۴۵ نماینده مجلس نشده اند.

بنابر این بدیهی است نبودن نام برخی نمایندگان محترم مجلس در فهرست ذیل و یا فهرست‌های منتشر شده قبلی از سوی خبرگزاری صدا و سیما الزاما به معنی دریافت خودروی خارج از نوبت توسط آنان نیست.

 ۱۲ نماینده مجلس هم علیرغم پاسخ دادن به تماس خبرنگاران‏ حاضر به پاسخ دادن به سوالات آن‌ها نشدند. تعدادی از این ده نماینده این پرسش خبرنگاران صداو سیما را مغایر با وظایف این رسانه دانسته اند و برخی نیز آن را پرسشی «غیرحرفه‌ای» نوعی «بازجویی» ارزیابی کردند.

تعدادی از نمایندگان هم پس از پاسخ دادن به سوالات خبرنگاران پرسیدن این سوالات را یک اقدام انقلابی و درست توصیف کرده اند.

مجلس شورای اسلامی جمعا ۲۹۰ کرسی دارد که چهار کرسی آن به علت استعفای نماینده خالی است./
روابط عمومی، اموررسانه وفضای مجازی دکترطهماسبی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین