در دیدار فرماندار استهبان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور، مشکلات کمبود آب شرب این شهرستان بهطور ویژه در دستور کار قرار گرفت.
این نشست با حضور دکتر طهماسبی، مدیرعامل آبفای کشور، در دفتر وی برگزار شد. فرماندار استهبان ضمن تشریح چالشهای آبی شهر استهبان، بخش مرکزی و بخش رونیز، به خشکسالیهای پیاپی و خشک شدن تعدادی از چاههای تأمین آب شرب اشاره کرد و خواستار مداخله فوری این شرکت شد.

در ادامه، فرهاد طهماسبی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر تأثیر خشکشدن دریاچه بختگان بر افت سطح آبهای زیرزمینی منطقه، تأمین آب از منابع پایدار را راهکار اساسی برای رفع این معضل دانست.
در پایان این جلسه، مدیرعامل آبفای کشور دستور تشکیل کارگروهی متشکل از کارشناسان را صادر کرد تا ضمن بازدید میدانی از مناطق آسیبدیده، برآورد دقیقی از عملیات اجرایی موردنیاز ارائه دهند و هرچه سریعتر به شهرستان اعزام شوند.