آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی روز جمعه ۲۹ خردادماه همزمان با سراسر کشور در شهرستان نیریز برگزار شد.
در این آزمون، ۸۰۸ دانشآموز متقاضی ورود به پایههای هفتم و دهم در پنج مرکز تعیین شده برای برگزاری آزمون به رقابت پرداختند.

مراد هدایت فرماندار شهرستان و محسن طبری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری با همراهی مجید منفرد نیریزی مدیر آموزش و پرورش شهرستان ، با حضور در تمامی حوزههای برگزاری آزمون، از نزدیک بر روند اجرای آزمون نظارت کرده و شرایط برگزاری آن را مورد ارزیابی قرار دادند.
این آزمون در فضایی آرام، منظم و با رعایت کامل ضوابط و دستورالعملهای اجرایی برگزار شد و فرآیند برگزاری آن در تمامی حوزههای امتحانی بدون هیچگونه مشکلی به پایان رسید.