«الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُوْلَئِكَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ»      عاقلان هدایت یافته،حرفها را میشنوند و سپس بهترین را انتخاب میکنند(سوره مبارکه زمر آیه 18)      
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 04:17 - 2024 April 19
کد خبر: ۸۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸

به گزارش خبرگزاری فارس از نی ریز، دومین جشنواره ملی شعر فاطمی با عنوان در سایه سار طوبی به میزبانی دادگستری شهرستان نی ریز برگزار شد.

در این جشنواره که برای دومین سال متوالی در شهرستان نی ریز برگزار می گردد، بزرگان شعر آئینی از سراسر کشور و پدر شعر آئینی استان فارس استاد احد ده بزرگی به شعرخوانی پرداختند و در مدح حضرت زهرا (س) و سیره دختر رسول خدا(ص) مطالب ارزنده ای در قالب شعر بیان نمودند.

گفتنی است؛ در ابتدای این مراسم غضنفرنژاد، دبیر اجرایی جشنواره، شاخصه  اصلی برگزاری جشنواره ملی شعر فاطمی در سایه سار طوبی را  فرهنگ، شعر آئینی، اهل بیت و حضرت زهرا (س) ذکر کرد و عنوان داشت: امیدواریم با پیگیری و اجرای این جشنواره بتوانیم هویتی جدید برای شهرستان نی ریز بسازیم و این شهرستان را از مولفه های شناخت  منفی دور سازیم .

در ادامه جلسه نیز طهماسبی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تشکر از رئیس کل  دادگستری استان فارس بابت حسن انتخاب مدیران توانمند و فرهنگ دوست مانند  دکتر غضنفرنژاد  در راس دادگستری های شهرستانها، اجرای چنین جشنواره هایی را در راستای تقویت بنیه فرهنگی جامعه و مبارزه با ترویج افکار منفی توسط دشمنان ملت دانست و از این بابت ارزش جشنواره شعر ملی فاطمی را بسیار زیاد عنوان نمود.

طهماسبی در ادامه درخواست استقرار دبیرخانه دائمی این جشنواره در شهرستان نی ریز را عنوان کرد و گفت: لازم است فعالیتهای فرهنگی این جشنواره به صورت دائمی در طول سال در جامعه جاری و ساری گردد.

شایان ذکر است: این برنامه با حضور حجت الاسلام و المسلمین موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس و مدیران ارشد دادگستری و با اجرای صابر خراسانی و حضور پرشور مردم شهرستان نی ریز و اهالی شعر و ادب برگزار شد.

در ادامه مراسم حجت السلام و المسلمین موسوی ریاست دادگستری استان فارس نیز در سخنانی کوتاه ضمن تشکر از همه دست اندکاران این مراسم و بانوانی که به صورت خود جوش در میان برنامه ها تواشیح زیبا اجرا می کردند عنوان داشت: اگر شما یک روز  به دادگستری ببایید خواهید فهمید که  امروزه چقدر چنین برنامه های فرهنگی مورد نیاز جامعه است.

وی ادامه داد به فرموده رهبری امروز دشمنان بر روی نقاط قوت ما تمرکز کرده اند و یکی از این نقاط قوت بانوان و مسئله حجاب است و کجایند تا بیایند و ببینند بانوان‌نی ریزی چگونه امشب در این مراسم با حجاب فاطمی درخشیدند.

در  انتهای مراسم نیز رونمایی از کتاب اشعار اولین جشنواره ملی شعر طوبی به کوشش دکتر غضنفر نژاد ریاست دادگستری نی ریز توسط رئیس کل دادگستری استان فارس و امام جمعه نی ریز انجام شد.

در پایان نشان نفیس طوبی و لوح یادبود و هدایایی به شرکت کنندگان در جشنواره ملی شعر فاطمی توسط مسؤولین اعطا گردید.



لینک مطلب در خبرگزاری فارس : 


https://www.farsnews.ir/fars/news/14011102000972

محمد مهدی توکل
منبع: تولیدی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین