«الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُوْلَئِكَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ»      عاقلان هدایت یافته،حرفها را میشنوند و سپس بهترین را انتخاب میکنند(سوره مبارکه زمر آیه 18)      
سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - 18:04 - 2024 June 18
کد خبر: ۸۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳

به گزارش خبرگزاری فارس از بختگان، قاسم احمدی لاشکی در سفر دو روزه به استان فارس در جمع فرهنگیان شهرستان بختگان گفت: در این سفر دو روزه تلاش شد تا با بازدید های میدانی از نزدیک هم با مشکلات آشناتر شد و هم از همه ظرفیت ها برای حل این مسایل استفاده شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: منزلت معلم از هر چیزی برتر است و اگر به جایگاه اموزش و پرورش در تصمیم گیری ها توجه شود انگاه فرایند ارتقای جایگاه معلم اغاز شده است.

احمدی لاشکی گفت: همگان باید بر این باور برسند که ارتقای جایگاه تعلیم و تربیت نیازمند توجه همه دستگاهها است و اگر اموزش و پرورش به تنهایی فعالیت کند نمیتواند به این ارتقا برسد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: کرونا با همه معایب خودش اما یک نکته را به همگان اثبات کرد که خانواده به تنهایی در تربیت دانش آموز نمی تواند موثر باشد و حتما نقش مدرسه و آموزش و پرورش بسیار موثر است.

احمدی لاشکی گفت: اگر امروز بخواهیم به مهمترین مشکلات اموزش و پرورش بپردازیم فقدان ارتباط مابین برنامه ریزی توسعه کشور و برنامه ریزی اموزشی در نظام تعلیم و تربیت از عمده این مشکلات است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، رکن اصلی را مربی یا همان معلم میداند و سوال اینجاست که آیا ما در تربیت معلم و به تبع آن در تربیت دانش آموز توانسته ایم موثر باشیم؟

احمدی لاشکی گفت: توجه تک ساحتی به مساله آموزش و غافل شدن از دیگر ساحت ها منجر به بروز مشکلات تربیتی شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: آینده هر کشور در گروه امروز آموزش و پرورش آن است و اگر خوب عمل کنیم وضعیت خوبی را برای کشور انتظار داریم، عدم نگرش نظام مند به منابع انسانی در تعلیم، تربیت، نگهداشت و حفظ منزلت معلمان از دیگر مشکلات اموزش و پرورش است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: در آموزش و پرورش باید داناترین و دلسوزترین ها معلم شوند و در بسیاری از نقاط کشور همین گونه هست، معلم اگر به نقش خود کاملا واقف باشد تربیت در مسیر خود قرار خواهد گرفت.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: کل بودجه وزارت آموزش و پرورش حدود ۱۹۲هزار میلیارد است و این درحالی است که حدود ۲و سه دهم درصد آن صرف کیفیت بخشی می شود و مابقی یعنی ۹۷ و ۷ دهم درصد صرف حقوق پرسنل می شود، این درحالی است که حدود ۱۶۸هزار میلیارد بدهی آموزش و پرورش به معلمان است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش کمبود بودجه و کم توجهی به آموزش های فنی و حرفه ای را از دیگر مشکلات آموزش و پرورش دانست.

احمدی لاشکی گفت: بخشی از فضاهای آموزشی کشور فرسوده است و نوسازی و مقاون سازی آن از توان آموزش و پرورش خارج است و سایر نهادها که مسوولیت اجتماعی دارند باید وارد این حیطه شوند.

فرهاد طهماسبی گفت: فرهنگیان وظیفه فرهنگ سازی در جامعه را برعهده دارند لذا توجه ویژه به نهاد تعلیم و تربیت در سرعت در فرهنگ سازی موثر است.

همچنین در این جلسه، احمد رحیمی؛ مشاور معاون وزیر، ارش شیروانی و مجید زارعی معاونین اداره کل نوسازی و اموزش و پرورش استان و رییس و معاونین اداره اموزش و پرورش بختگان نیز حضور داشتند.

خاطر نشان می شود معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در بدو ورود به بختگان از چند پروژه آموزشی در این شهرستان بازدید کرد، بازدید از پروژه  دبستان حضرت رقیه روستای قاسم آباد از جمله پروژه هایی بود که دکتر احمدی لاشکی از ان بازدید کرد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش همچنین از آموزشگاه درحال احداث  مالک اشتر روستای چاه مهکی این شهرستان نیز بازدید کرد.

احمدی همچنین از آموزشگاه شهید نگهداری شهرک امام صادق بختگان و دبستان زینبیه روستای جهان آباد شهرستان بختگان نیز بازدید و درخصوص رفع مشکلات آن دستوراتی صادر کرد.


لینک مطلب در خبرگزاری فارس : 

https://www.farsnews.ir/fars/news/14011128000127

محمد مهدی توکل
منبع: تولیدی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین