«الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُوْلَئِكَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ»      عاقلان هدایت یافته،حرفها را میشنوند و سپس بهترین را انتخاب میکنند(سوره مبارکه زمر آیه 18)      
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 06:33 - 2024 April 26
کد خبر: ۸۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۳
برای دومین سال متوالی به ابتکار دادگستری شهرستان نی ریز صورت گرفت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نای ذی نیوزعصر روز شنبه یکم بهمن ماه با حضور خیل عظیم مردم و مسئولین استانی ، حجت الاسلام والمسلمین موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس ، دکتر طهماسبی نماینده مجلس ، دکتر قناعتی مدیر کل سیاسی استانداری فارس و ... و حجت الاسلام والمسلمین حسینی امام جمعه معزز شهرستان نی ریز ، فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان ، دومین جشنواره شعر ملی در *سایه سار طوبی* به میزبانی دادگستری شهرستان نی ریز برگزار شد .


در این جشنواره که برای دومین سال متوالی در شهرستان نی ریزبرگزار میگردد  بزرگان شعر آئینی از سراسر کشور و پدر شعر آئینی استان فارس استاد ده بزرگی به شعرخوانی پرداختند و در مدح حضرت زهرا س و سيره دختر رسول خدا مطالب ارزنده ای در قالب شعر بیان نمودند .

گفتنیست در ابتدای این مراسم دکتر غضنفرنژاد بعنوان دبیر اجرایی این جشنواره بزرگ، شاخصه  اصلی برگزاری  جشنواره ملی شعر فاطمی در سایه سار طوبی را  فرهنگ ، شعر آئینی، اهل بیت و حضرت زهرا س ذکر کردند و عنوان داشتند امیدواریم با پیگیری اجرای این جشنواره بتوانیم هویتی جدید برای شهرستان نی ریز بسازیم و این شهرستان را از مولفه های منفی هویتی دور سازیم .

در ادامه جلسه نیز دکتر فرهاد طهماسبی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تشکر از رئیس کل  دادگستری استان فارس بابت حسن انتخاب چنین مدیران توانمند  و فرهنگ دوست چون دکتر غضنفرنژاد  در راس دادگستری های شهرستانها، اجرای چنین جشنواره هایی را در راستای تقویت بنیه فرهنگی جامعه و مبارزه با ترویج افکار منفی توسط دشمنان ملت دانست و از این بابت ارزش جشنواره شعر ملی فاطمی را بسیار زیاد عنوان نمود .

این نماینده مجلس درخواست نمود  دبیرخانه دائمی این جشنواره در شهرستان نی ریز تاسیس گردد تا فعالیتهای فرهنگی جشنواره بصورت دائمی در طول سال در جامعه جاری و ساری گردد.

میهمان ویژه این برنامه مجری توانمند کشوری *صابر خراسانی* بود که در اواسط برنامه همه حضار را با خواندن مطالب  زیبا و ارزنده خود و خاطره گویی سر ذوق آورد.  

خراسانی در سخنان خود البته شور و حال و نظم جلسه را کم نظیر عنوان نمود واز برگزار کنندگان این جشنواره بزرگ تقدیر و تشکر نمود. 

در پایان مراسم حجت السلام والمسلمين موسوی ریاست دادگستری استان فارس نیز در سخنانی کوتاه ضمن تشکر از همه دست اندکاران این مراسم و بانوانی که بصورت خود جوش در میان برنامه ها تواشیح زیبا اجرا میکردند عنوان داشت که اگر شما یک روز  به دادگستری ببایید خواهید فهمید که چقدر چنین برنامه های فرهنگی امروز مورد نیاز جامعه است .

وی ادامه داد به فرموده رهبری امروز دشمنان بر روی نقاط قوت ما تمرکز کرده اند و یکی از این نقاط قوت بانوان و مسئله حجاب است و کجایند تا بیایند و ببینند بانوان‌نی ریزی چگونه امشب در این مراسم با حجاب  و کلام فاطمی درخشیدند  

رونمایی از اثر فاخر برادران زردشت ، هنرمندان چیره دست شهرستان نی ریز /در هنگام اجرای جشنواره ملی شعر فاطمی برادران زردشت از هنرمندان شهرستان نی ریز با خلق اثر قاب بزرگ سفالی منقش به نام حضرت فاطمه س  تشویق حضار را به خود اختصاص دادند 

پخش کلیپ هنرمندی خطاطان آقایان هادی و زردشت/ در قسمتی از مراسم کلیپی از خطاطی زیبای  آقایان هادی و زردشت پخش شد که نظر حضار را به خود جلب نمود 

رونمایی از کتاب اشعار اولین جشنواره ملی شعر طوبی به کوشش دکتر غضنفر نژاد ریاست دادگستری نی ریز/در انتهای مراسم توسط رئیس کل دادگستری استان فارس و امام جمعه معزز شهرستان نی ریز از کتاب اشعار خوانده شده در اولین مراسم ملی این رویدادفرهنگی رونمایی شد .

اعطای نشان طوبی برای اولین بار / برای اولین بار به برگزیده این جشنواره بزرگ نشان نفیس طوبی اهدا گردید 

در پایان مراسم لوح یادبود و هدایایی به شرکت کنندگان در جشنواره ملی شعر فاطمه توسط مسئولین اعطا گردید.
مرضیه محمدی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین