«الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُوْلَئِكَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ»      عاقلان هدایت یافته،حرفها را میشنوند و سپس بهترین را انتخاب میکنند(سوره مبارکه زمر آیه 18)      
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 01:16 - 2024 April 27
کد خبر: ۷۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۰
نماینده مردم شهرستان های نیریز و استهبان در مجلس در گفتگو با شیرازه:
از دیرباز تا کنون پدید آورندگان فتنه ها، اغتشاشات، آشوبها، جنگ های داخلی و خارجی، همواره بدنبال ساقط کردن جمهوری اسلامی هستند تا "تمدن نوین اسلامی" تحقق پیدا نکند، آنان در پی وابستگی و مزدوری برای کشورهایی هستند که ضمن سلطه بر آنان، بی بند و باری اخلاقی و سیاسی را برای مرفهین بی درد فراهم و طبقات پایین جامعه را ابزاری برای رسیدن به امیال نفسانی و مادی  خودشان سازماندهی کنند.

آنان همواره و در برهه های حساس کشورمان، با طراحی سناریوهای مختلف سعی بر دور نگاه داشتن نسل جدید از ارزش های انقلاب هستند و تلاش میکنند با ایجاد آشوب به بهانه های متعدد اصل نظام و انقلاب اسلامی را زیر سوال ببرند.

چند روزی است به بهانه مرگ دختری کُرد(مهسا امینی) که به خاطر بد حجابی توسط گشت ارشاد برای حضور در کلاس های آموزشی و تذکر شرکت کرده بود فرصت طلبان، فتنه گر، آشوب هایی در گوشه و کنار کشور بر پا کرده اند، در حالی که هیچ کس از اصل ماجرا و اتفاقاتی که رخ داده اطلاع کافی ندارد.

خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری شیرازه در گفتگو با برخی هنرمندان، اساتید دانشگاه، نمایندگان مجلس و اقشار مختلف خواستار وضع گیری آنها در خصوص این آشوبها شد.

فرهاد طهماسبی نماینده مردم شهرستان های نیریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی در این خصوص با بیان اینکه چون خودم قاضی بودم می دانم که برای اظهار نظر در  این خصوص  باید اطلاعات دقیقی داشته باشیم، گفت:صحیح یا ناصحیح، خانمی با شرایطی حضور پیدا کرده و اتفاقاتی برایش افتاده و فوت کرده است و مقامات مسئول هم موضع گیری قانونی کرده و تسلیت گفتند و رئیس جمهور هم اعلام کرده بدون هیچ ملاحظه ای نتیجه تحقیقات اعلام شود.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور با خانواده مرحومه امینی تماس گرفته و اطمینان داده که ماجرا دقیق بررسی می شود، اظهار کرد: مردم غیور استان فارس که در طول دوران دفاع مقدس و حتی قبل از انقلاب، در زمان مبارزات با رژیم پهلوی و در بعد از جنگ هم همواره مردمی با تعصب و با شرافت بوده و هستند اجازه نخواهند داد که توهین یا هتک حرمتی به میراث ملی شان و داشته های ارزشی شان از جمله پرچم جمهوری اسلامی ایران شود. 

طهماسبی در ادامه با توجه به اهانت عده ای وطن فروش به پرچم مقدس جمهوری اسلامی، ابراز کرد: مردم باید آگاه باشند که این پرچم، یک پرچم مقدس است و هیچ جا نشانی از سرافکندگی و ننگ برای ملت ایران نبوده و مردم این پرچم را مقدس دانسته و اجازه نمی دهند به نماد عزت و اقتدارشان توهین شود. 

این نماینده مجلس عنوان کرد:رابطه ای بین توهین و آتش زدن پرچم جمهوری اسلامی ایران و کلام وحی و اتفاق افتاده وجود ندارد و مردم باید آگاه باشند یک اتفاقی افتاده و مشابه این هم در ایران و تمام دنیا افتاده است و در همین شیراز شهید رنجبر مامور نیروی انتظامی را که برای ایجاد آرامش و امنیت برای مردم تلاش کرد یک شرور رگ گردنش زد و فرزندانش و همسر شهید رنجبر این صحنه ها را دیدند. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: مرگ مهسا امینی نباید بهانه و دلیلی باشد که به عزت و افتخار و ایرانی بودن ما توهینی شود و اگر ما به داشته های اساسی مان که در قانون اساسی به عنوان میثاق نامه ملی دقت کنیم رنگ پرچم ما در این قانون مشخص شده و برای این پرچم مردم ایران با هر تفکر و اندیشه و سلیقه سیاسی جان دادند و جانبازان ما سالهاست که افتخار میکنند که به خاطر این پرچم دچار نقص عضو شدند.

عضو مجمع نمایندگان فارس ادامه دادِ: افراد مغرض چه در خارج و چه در داخل برای آسیب زدن به امنیت و آرامش شهرمان و آسیب زدن به اموال عمومی و اموال شخصی فراخوان می دهند و مردم باید آگاه باشند و اجازه ندهند حرکتی در راستای فراخوان آنها صورت گیرد تا این افراد مغرض هم فضا را مناسب ندانسته تا در کشور ناامنی ایجاد نشود.

وی با اشاره به اینکه قانون برای هر عملی تعریفی دارد و چنانچه عملی مجرمانه باشد مجازات پیش بینی شده است، اظهار کرد: از مردم با فرهنگ ایران و استان فارس بعید است که فرصت به افراد مغرض دهند تا این رفتارهای زشت و وحشیانه که در معابر عمومی دیده می شود شکل گیرد و قطعا با هر رفتار هنجارشکنانه  ای برخورد جدی خواهند کرد و پاسخ آشوبگران را میدهند.
منبع: شیرازه
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین