«الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُوْلَئِكَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ»      عاقلان هدایت یافته،حرفها را میشنوند و سپس بهترین را انتخاب میکنند(سوره مبارکه زمر آیه 18)      
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 02:17 - 2024 March 29
کد خبر: ۷۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
جلسه گرامیداشت روز خبرنگار با حضور اهالی رسانه های فعال دارای مجوز شهرستان نی ریز در محل فرمانداری شهرستان برگزار گردید
در جلسه گرامیداشت روز خبرنگار مطرح شد:


گلایه همه فعالین رسانه شهرستان از عدم همکاری برخی ادارات با رسانه ها

⭕در جلسه تکریم روز خبرنگار که با همت فرمانداری ، حوزه بسیج ادارات  ناحیه مقاومت سپاه پاسدارن و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نی ریز در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد ، مختار یوسفی فرماندار نی ریز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار به ویژه شهید صارمی و شهید حسن لاری زاده و تبریک روز خبرنگار ، همچنین تسلیت ایام حزن و اندوه و سوگواری و عزاداری ابا عبدالله الحسین علیه السلام  در جمع اصحاب رسانه، مدیران مسئول، سردبیران و خبرنگاران ضمن قرائت آیه ششم سوره حجرات بر نکات زیر تاکید کرد:

♦️ به مدیران ادارات مکرر تاکید کرده ام که جامعه مرد عمل و مرد میدان می خواهد و به همه عزیزان گفته ام که میدانی کار کنید و مرد عمل باشید و کمتر حرف بزنید و بیشتر عمل کنید.

♦️ حتما در جلسه شورای اداری در رابطه با ارتباط موثر و مطلوب با ادارات به مدیران ادارات تذکر خواهم داد و تاکید خواهم کرد.

♦️ یوسفی همچنین به بیان علت نامگذاری ۱۷ مرداد ماه به روز خبرنگار و شهادت شهید صارمی و جمعی از دیپلمات های کشورمان در مزار شریف افغانستان اشاره کرد و گفت: اولین خبرنگاران در تاریخ، معصومین ما هستند و لازم است در این ایام، یادی کنیم از خبرنگار واقعه عاشورا حضرت زینب کبری سلام الله علیها که به زیباترین شکل ممکن این واقعه را گزارش کردند و به گوش جهانیان رساندند.

♦️ خبرنگاران باید نماد حقیقت و راستی باشند و باید حسینی وار و زینب وار در انتقال حق طلبی و مطالبه گری دقت نظر داشته باشند.

♦️ یوسفی همچنین به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار به ذکر اسامی برخی از شهدای خبرنگار در سطح ملی از جمله شهید علیرضا افشار، شهید محمود صارمی، شهید مرتضی آوینی و شهید حسن لاری زاده شهید شاخص عرصه خبر در سطح شهرستان پرداخت

⭕در ادامه این نشست هریک از مدیران مسئول، سردبیران و خبرنگاران پایگاههای خبری فعال و جرائد مکتوب به بیان دیدگاه های خود پرداختند.


⭕ توکل، مدیر مسئول پایگاه خبری نای زی نیوز: دوران طلایی نی ریز بدون تعامل و ارتباط دو سویه رسانه ها و ادارات شکل نخواهد گرفت/ برگزاری کارگاه و دوره آموزشی آگاهی از قوانین مطبوعات و رسانه برای مسئولین ادارات شهرستان ضروری است

⭕ محمد مهدی توکل، مدیر مسئول وصاحب امتیاز پایگاه خبری نای ذی نیوز در نشست و دیدار اصحاب رسانه با فرماندار به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار تاکید کرد:

♦️۱- تفسیر آیه شریفه رب اشرح لی صدری و یسر لی امری درد دل ما خبرنگاران است که باید مدام به خودمان تذکر شرح صدر و آرامش در مقابل برخی فشارها ، توهین ها و نامهربانی ها دهیم.

♦️۲- فرموده اید که دوران طلایی نی ریز شروع خواهد شد ولی بدانید که این مساله شکل نخواهد گرفت مگر این که شما یک ارتباط محکم و دو سویه با رسانه ها داشته باشید.

♦️ اگر مسئولین ادارات ما از قوانین حاکم بر مطبوعات اطلاع نداشته باشند شما از کار اصلی خود ‌که رساندن شهرستان به دوران طلایی خود است باز خواهید ماند و مدام دچار حاشیه خواهید شد .

♦️۳- مقام معظم رهبری دستور داده اند به جهاد تبیین در حالی که برخی مسئولین ما در برابر انتشار مطالبی در این خصوصجهاد تبیین واکنش نشان میدهند  و مسیر تبیین را با مشکل مواجه میکنند.


۴- لازم است کارگاه ها و دوره های آموزشی تحت عنوان نحوه تعامل و ارتباط با رسانه ها و اطلاع از قوانین حوزه رسانه و خبر ویژه مسئولین ادارات با پیگیری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار شود.

♦️۵- اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان از  این حالت انفعال خارج شود و وقتی دارد به رسانه ای توهین می شود وظیفه این اداره است که در چارچوب قوانین حاکم به مساله ورود کند و ضمن دفاع از رسانه ها در پی رفع ایرادها باشد.

♦️۶- فرمانده محترم سپاه و حوزههای مختلف بسیج با توجه به فعالیت هایی که دارند در تولید محتوا به ویژه در مسائل فرهنگی از قبیل حجاب و مواردی که لازم است مردم مطلع شوند با رسانه ها همکاری کنند.

♦️مدیر مسئول پایگاه خبری نای زی خبر  همچنین در پایان صحبت های خود روز خبرنگار را به همه فعالان عرصه خبر تبریک گفت و برای همگان آرزوی موفقیت کرد.

⭕ سرهنگ شعبانی نیا: خبرنگاران باید با ارائه دستاوردهای نظام، مردم را نسبت به انقلاب و نظام امیدوار کنند./ هر گونه مقابله با دشمن بنا به فرموده رهبری معظم، جهاد است.


⭕ َسرهنگ شعبانی نیا، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نی ریز در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار بر نکات ذیل تاکید کرد:

♦️۱- مقام معظم رهبری در رابطه با جهاد می فرمایند هر گونه تلاش برای مقابله با دشمن، جهاد است.

♦️۲- در حال حاضر، راهبردی اصلی دشمن، جنگ ترکیبی است و در این عرصه دشمن از شیوه های مختلف برای ناامید کردن مردم از انقلاب و نظام اسلامی استفاده می کند.

♦️۳- ما نیز باید درمقابله با دشمن، حرکتمان یک حرکت ترکیبی باشد
و از همه امکانات خود برای مقابله با دشمن استفاده کنیم.

♦️۴- در کشوری مثل آلبانی، تعدادی از منافقین که شمار آنها به ۲ هزار نفر هم نمی رسد ۲۴ ساعته در حال بمباران تبلیغاتی این نظام هستند.


♦️۵- خبرنگاران باید با ارائه دستاوردهای این نظام، مردم را نسبت به نظام جمهوری اسلامی، امیدوار کرده  و خدای ناکرده اخباری منتشر نکنند که دشمن شاد کن باشد و مردم را نسبت به انقلاب و نظام ناامید کند.

♦️۶- طرح صیانت از فضای مجازی که ارائه شد طرح خوبیست اما نیاز به چکش کاری دارد و دارای نقائص است که باید این نقائص برطرف شوند.

♦️۷- مجموعه سپاه آمادگی دارد هر گونه کمکی را در زمینه تولید محتوا به رسانه ها ارائه دهد.

♦️۸- تقدیر از مجموعه بسبج ادارات، مجموعه فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به جهت برگزاری این نشست.


⭕ رجبی سردبیر نی ریزان فارس: بهترین هدیه را برای خبرنگاران، انتشار اخبار خوب و امیدبخش می دانم.

⭕ رجبی، سردبیر هفته نامه نی ریزان در نشست آصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار:

♦️۱- روزی را برای خبرنگاران جشن واقعی می دانم که در کشور هر چیزی در جای خودش قرار گیرد و عدالت واقعی هم که مولای متقیان مطرح کرده اند و خواسته همه انبیاء است همین است.

♦️۲- بهترین هدیه را برای خبرنگاران، انتشار اخبار خوب و امیدبخش می دانم. 

♦️۳- یکی از سختی های کار ما خبرنگاران، انتشار اخبار ناراحت کننده است . امیدوارم یک روز، وزن خبرهای خوب ما بیشتر از خبرهای بد و ناراحت کننده باشد.

♦️۴- هدیه دیگر برای خبرنگاران این است که بتوانند آزادانه نقد کنند و آزادانه بنویسند چون ما معمولا با محدودیت هایی مواجه هستیم محدودیت هایی که گاهی به خودسانسوری نیز کشیده می شود، امیدوارم به مرور به جایی برسیم که فضایی آزاد برای انتشار اخبار فراهم شود.

♦️۵- فضای مجازی یک فضای افسار گسیخته است که برخی افراد غیر منصفانه، اخبار را منعکس می کنند لذا بهتر است رسانه هایی تقویت شوند که مجوز دار هستند.

♦️۶- دنیای کنونی دنیای تبادل سریع اخبار است لذا اداراتی موفق هستند که پاسخ مردم را بهتر و شفاف تر ارائه کنند.


⭕ حسن فردایی از صبح پارس: همکاری ادارات با رسانه ها، کم است./ مسئولین در نحوه تعامل با رسانه ها، توجیه شوند.

⭕ فردایی، از دست اندرکاران هفته نامه صبح پارس:

♦️۱- همه مطالب که در فضای مجازی بیان می شود، کذب نیست و البته از سوی پایگاه های خبری کنترل صورت می گیرد.

♦️۲- همکاری روابط عمومی ادارات با رسانه ها کم است لذا لازم است مسئولین ادارات در زمینه همکاری با ادارات توجیه شوند.

⭕امین پور سردبیر نی ریز فردا:

دادستان محترم، تعریف صحیحی از تشویش اذهان عمومی ارائه دهند

⭕سردبیر نی ریز فردا در نشست اصحاب رسانه با فرماندار، نکات ذیل را مطرح کرد: 

♦️۱- شهید لاری زاده را از نزدیک می شناختم ایشان از هم محلی های ما بود و در حوزه هنری واقعا فعال بود. سیمای این شهید عزیز هیچگاه از یاد و خاطره من محو نمی شود.

♦️۲- متاسفانه مسئولین ادارات و نهادها در برخورد با رسانه ها فکر می کنند که هر گونه می خواهند می توانند امر و نهی کنند.

♦️۳- رسانه ها و مطبوعات مجوز دار باید در چارت سازمانی شهرستان یک جایگاه قانونی داشته باشند.

♦️۴- اگر قانون بین ما و مسئولین ادارات حاکم باشد، بسیاری از مسائل و مشکلات حل می شود.

♦️۵- اگر خبری کذب است باید از مجرای قانونی خود شکایت صورت گیرد و دادستانی نیز پیگیری کند.

♦️۶- دادستان محترم مساله تشویش اذهان عمومی را روشن کنند و تعریف صحیحی از آن ارائه دهند تا ما تکلیف خود را بدانیم.

♦️۷- فرماندار محترم و مسئولین عزیز، چتر حمایتی خود را به روی خبرنگاران باز کنند.

♦️۸- باید روحیه سعه صدر هم در بین اصحاب رسانه و هم در بین مسئولین ایجاد شود.

⭕کردگاری، خبرنگار صدا و سیما: خوشحالم که امروز جزء برترین های حوزه خبری در سطح استان هستیم.

⭕ کردگاری، خبرنگار صدا و سیما در نشست آصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار نکاتی را مطرح کرد:

♦️۱- بیش از ۲۵ سال است که یکه و تنها، گزارش ها را با همه مشکلات موجود جهت پخش به استان رسانده ام.

♦️۲- خوشحالم که امروز در سطح استان فارس جزء شهرستان های برتر حوزه خبری هستیم و اگر روزی خبر و گزارشی نفرستم از خود استان تماس می گیرند و می گویند چرا امروز خبر و گزارشی ارسال نکردی.

♦️۳- بیان برخی مصادیق از مشکلات حوزه خبری.

⭕ سجادیان خبرنگار نبض نی ریز: ادارات در زمینه ارائه اخبار و فعالیت ها همکاری موثری ندارند و وقتی از آنها خبر و گزارشی را در مورد فعالیتی تقاضا می کنیم، می گویند بروید از داخل کانال، خبر را بردارید.

⭕ عبدالاحدی، خبرنگار پایگاه خبری دیده بان فارس نیز در سخنانی بر ضرورت همکاری و تعامل بیشتر ادارات با رسانه ها تاکید کرد و به ذکر موارد و مصادیقی از مشکلات حوزه رسانه و خبر اشاره کرد.

⭕ مقدسی خبرنگار طلوع: برخورد برخی مسئولین با رسانه ها و خبرنگاران مناسب نیست. 

⭕ مقدسی، خبرنگار طلوع و خبرجنوب:

♦️۱- تقدیر از مسئولین جهت برگزاری این نشست.

♦️۲- گلایه از عدم برخورد مناسب برخی مسئولین ادارات با خبرنگاران و در خواست توجیه آنها توسط فرماندار.

⭕ مظفری از نی ریز آنلاین:خبرنگاران، پل ارتباطی و حلقه مفقوده بین مسئولین و مردم هستند.

⭕سردبیر نی ریز آنلاین در این نشست، مطالبی را به شرح ذیل مطرح کرد:

♦️۱- خبرنگاران، حلقه مفقوده و پل ارتباطی بین مسئولین و مردم هستند.

♦️۲- در جریان سیل اخیر نیز خبرنگاران بسیار موثر بودند و مسائل لازم را خیلی خوب و مناسب به مردم منتقل کردند.

♦️۳- باید بپذیریم که برخی از مردم صدا و سیما زده شده اند و به رسانه های محلی، اقبال بیشتری دارند.

♦️۴- تقدیر از فرماندار ناحیه مقاومت بسیج سپاه نی ریز، فرماندار و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به جهت برگزاری این نشست.

⭕سید ابراهیم فقیهی، دبیر سرویس کشاورزی و صنعت پایگاه خبری نای زی خبر و مسئول روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز نیز در ادامه به برخی مشکلات و محدودیت های ارتباطی ادارات با رسانه ها در برخی مواقع خاص با ذکر مصادیق و نمونه اشاره کرد.

⭕فرماندار نی ریز: ارتباط خوب و سازنده مسئولین با رسانه ها می تواند از مصادیق شروع دوران طلایی نی ریز باشد.

⭕مختار یوسفی فرماندار شهرستان نی ریز پس از استماع سخنان اصحاب رسانه، ضمن تقدیر از کلیه کسانی که در حادثه سیل موثر بودند به ویژه خبرنگاران، گفت:  

♦️ همه مسئولین مثل هم نیستند و همه آنها تاب و طاقت و آستانه تحملشان به یک اندازه نیست ، ولی مسئولین ما باید بدانند که اگر ارتباط خود را با رسانه ها تقویت کنند بسیاری از مشکلات حل می شود و هیچ کس حق ندارد که به خاطر یک انتقاد به رسانه ای توهین کند.

⭕یوسفی همچنین ضمن استقبال از ارائه طرح و پیشنهاد مدیر مسئول پایگاه خبری نای ذی نیوز، برگزاری کارگاه و دوره آموزشی ویژه مسئولین ادارات تحت عنوان آشنایی با قوانین حاکم بر رسانه ها و مطبوعات با پیگیری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  افزود: ارتباط خوب و سازنده مسئولین با رسانه ها می تواند از مصادیق شروع دوران طلایی نی ریز باشد.

⭕ قطرانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نی ریز : 

انتقاد مطرح شده توسط مدیر مسئول پایگاه خبری نای زی خبر را می پذیرم و آمادگی داریم که انجمن هایی را در جهت تقویت رسانه ها فعال کرده تا زمینه همکاری هر چه بیشتر با رسانه ها فراهم شود.

⭕ همچنین اداره فرهنگ و و ارشاد اسلامی آمادگی دارد که در هر برهه زمانی نسبت به برگزاری نشست های هم اندیشی و همچنین کارگاه های آموزشی اقدام کند.

⭕ در پایان مراسم ضمن اهدا شاخه گل و لوح تقویر از فعالین عرصه رسانه تقدیر و تشکر شد.

‼️ نای ذی خبر، رسانه تراز انقلاب ‼️


نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین