«الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُوْلَئِكَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ»      عاقلان هدایت یافته،حرفها را میشنوند و سپس بهترین را انتخاب میکنند(سوره مبارکه زمر آیه 18)      
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 13:15 - 2024 March 29
کد خبر: ۷۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
بررسی عملکرد ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ فولاد نی‌ریز:

شهرستان نی‌ریز که نیمه‌های دهه ۸۰ تنها به انار و انجیرش مشهور بود، اکنون به عنوان یکی از مراکز صنعت فولاد کشور شناخته می‌شود. اگرچه طرح اولیه راه‌اندازی مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز در عمر ۱۵ ساله خود، فراز و فرود‌های بسیاری را شاهد بوده و گاه تا آن‌جا پیش رفته بود که بسیاری تصور می‌کردند این مجتمع هرگز نمی‌تواند به اهداف طراحی شده خود دست یابد. اما با پایان بررسی گزارش حسابرسی ۶ ماهه بازرس قانونی شرکت فولاد غدیر نی‌ریز اکنون مشخص ساخته، پیشرفت قابل توجه در پروژه واحد فولاد‌سازی، کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی پروژه گندله‌سازی این مجتمع، آغاز عملیات اجرایی مجتمع ورزشی بزرگ نی‌ریز، برگزاری آزمون استخدامی برای به کارگیری بیش از ۴۰۰ نفر نیروی متخصص در پروژه فولادسازی و اقدام‌ها و عملکرد‌های مثبت دیگر از جمله دستاورد‌های این مجموعه صنعتی در ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۰ است.


براساس این گزارش با اتمام بررسی اجمالی ۶ ماهه شرکت فولاد غدیر نی ریز و صدور گزارش مطلوب حسابرسی و به استناد آمارتأیید شده توسط حسابرسان مستقل، نتایج جالب توجهی از عملکرد ۶ ماهه پاییز و زمستان این مجموعه به دست آمده است.

سود قابل توجه حاصل سهامداران از فروش آهن اسفنجی

مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز با تولید آهن اسفنجی با بهترین کیفیت و فروش بورسی و رقابتی این محصول میانی چرخه فولاد که به دلیل شرایط خاص نگهداری به موجود زنده چرخه فولاد معروف است توانست در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ سودی معادل ۱۰ هزار میلیارد ریالی را برای سهامداران این مجموعه داشته باشد. این سود در شرایطی حاصل شد که هزینه گاز به عنوان تأثیر گذارترین بخش سربار تولید این شرکت بیش از ۸۰۰ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل با افزایش مواجه شده است.

خرید گندله با نرخ‌هایی پایین‌تر از دوره‌های قبل

در دوره مورد بررسی، خرید گندله آهن اسفنجی در طول دوره ۶ ماهه با نرخی پایین‌تر از خرید‌های دوره مشابه، بر خلاف جهت بازار و باوجود تورم محسوس، رکورد ارزشمند دیگری در عملکرد این مدیر جوان ثبت کرده است.
از سوی دیگر مجتمع فولاد غدیر نی ریز با پیشرفت قابل توجه در ماه‌های اخیر عملکرد بهتری را در مقایسه با سایر طرح‌های فولادی داشته است.

جهشی بزرگ برای ورود به جمع مجتمع‌های بزرگ فولادسازی کشور

به گفته محسن مصطفی پور، مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز با وجود همه مشکلات، کارخانه فولادسازی این مجموعه بزودی در مدار تولید قرار می‌گیرد و این یعنی جهشی بزرگ برای ورود مجتمع فولاد غدیر نی ریز به جمع مجتمع‌های بزرگ فولادسازی کشور.

منبع : نبض بازار
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین