«الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُوْلَئِكَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ»      عاقلان هدایت یافته،حرفها را میشنوند و سپس بهترین را انتخاب میکنند(سوره مبارکه زمر آیه 18)      
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 06:11 - 2024 April 24
کد خبر: ۴۷۷۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
به بهانه آغاز هفته دولت و حضور استاندار فارس در شهرستان نی ریز
امیری اصلاح طلب است اما در عمل سعی کرد مشی نزدیک به اعتدال را پیشه کند و خود را از برخی همجناحیان افراطیش در شهرستان دور نگاه دارد، همین مسئله باعث شده تا او در میان سایر گروهها و جناح های سیاسی شهرستان نیز جایگاه خوبی داشته باشد .

قرآن کریم، حاکم و سرپرست اجتماع را، امین و نگهبان آن جامعه می‌داند. امام علی علیه السلام با الهام از این آیه، در نامه‌ای به حاکم آذربایجان می‌نویسد: «مبادا بپنداری حکومتی که به تو سپرده شده، شکاری است که به چنگت افتاده است؛ خیر، امانتی برگردنت گذاشته شده و بالادست تو، از تو حفظ حقوق مردم را می خواهد. تو را نرسد که به استبداد و دل خواه، میان مردم رفتار کنی.» حضرت در جای دیگر، ضمن بخشنامه ای به مأموران مالیاتی خود می فرماید: به عدل و انصاف رفتار کنید. به مردم درباره خودتان حق بدهید. پر حوصله باشید و در برآوردن نیازهای آنها بی حوصلگی نکنید که شما خزانه داران رعیت، نمایندگان ملت و سفیران حکومتید.


بنابراین هفته دولت، فرصتی است تا عملکرد دولت‌ها که با اهداف بزرگی چون پایبندی کامل به دین خدا و اصرار بر اقامه الهی، عدالت طلبی، مبارزه با فساد، پاک دامنی، صداقت و صراحت و توجه به محرومان روی کار می‌آیند، برای مردم بیان شود.

از انجا که عملکرد ارشد ترین مقام دولت در هر شهرستان تاثیر مستقیم بر عملکرد سایر دستگاههای شهرستان نیز دارد ،در این مقاله بنا داریم تا به گوشه ای از خدمات امیری ، فرماندار دولت تدبیر وامید در شهرستان نی ریز بپردازیم .

هرچند از لحاظ سمت و سوی فکری و جناح سیاسی هیچ قرابتی با ایشان نداریم ،اما با نگاهی منصفانه و بدور از احساسات و خط و خطوط سیاسی باید گفت مشی اعتدال امیری پر رنگ تر از سایر خصوصیات سیاسیش است .

او از نگاه خیلی ها در کار خود حرفه ایست ، بر اصول و قوائد فرمانداری آشناست و جایگاهها را خوب میشناسد .

همین امتیاز باعث شده تا ارتباط نسبتا خوبی با همه طیفها و گروههای سطح شهرستان داشته باشد . شهری که خیلی ها بخاطر انچه در اذهان،شهر دودستگی و اختلاف جا انداخته اند و رجال بومی و غیر بومی به همین دلیل از قبول مسئولیت در آن پرهیز میکنند،به خوبی در زمان امیری مدیریت شد .

هفته دولت است و امیری نیز حتما مثل هر مسئول و فرماندار دیگری لیستی بلند بالا از پروژه های انجام شده و در حال انجام آماده کرده تا به مسئولین گزارش دهد . شاید خیلی از گزینه های لیست پروژه ها و فعالیتهای  این روزها در گزارشات فرمانداران مشابه و مشترک است و صد البته برای مسئولین استانی تکراری. شاید و البته شاید خیلی از این گزارشات و پروژه ها ارزش بیان کردن هم نداشته باشند اما بالاخره در ارائه آمار ،عددی را به عدد پروژه ها اضافه میکنند و این خود میتواند کمک به قانع کردن مسئولین بالادستی کند .

ما اما در این مطلب میخواهیم به فعالیتهای امیری در شهرستان نی ریز از زاویه ای دیگر بنگریم ، امیری در مقام فرماندار کارهایی در شهرستان کرده که تنها بومیان شهرستان میتواند ارزش آن را درک کنند . کارهایی که شاید هیچ گاه نتوان در لیست پروژه های افتتاحی هفته دولت گنجاند و آمارش به هیچ دردی برای مسئولین بالادستی نخورد اما منفعتش برای شهرستانی مانند نی ریز انقدر هست که امیری را در ذهن ها ماندگار کند .

مردم نی ریز هیچ گاه مشکلات ساخت بیمارستان جدید را فراموش نمیکنند ، کشمکشهای بیهوده ای که عده ای براه انداخته بودند و سرانجام با ورود امیری به موضوع، این قضایا پایان یافت و با جانمایی مکان بیمارستان جدید و پی گیری رفع موانع قانونی زمین تا جذب بودجه ساخت آن از بنیاد برکت ادامه یافت . هر چند در این راه خیلی از بزرگان شهر پیشقدم بودند اما نقش اصلی و محوری در این موضوع را امیری بازی کرد و اینگونه شد که اولین بیمارستان پس از انقلاب در شهرستان نی ریز ساخته شد .

در مسئله انتخابات مجلس، همگان خوب بیاد دارند که چندین دوره پیاپی شهرستان نی ریز نمیتوانست کرسیی از کرسیهای بهارستان (مجلس شورای اسلامی) را از آن خود نماید و البته ایندور با اقدامات قانونی ،بجا و بموقع هیات اجرایی و هیات نظارت ،  فضای رقابت برا کاندیداها باز و امیدوارکننده شد  و با ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در مردم حوزه انتخابیه ،کار تا آنجا پیش رفت که بالاخره هر چند با اما و اگر های فراوان ، اما یک نفر بومی شهرستان نی ریز توانست تکیه بر صندلی سبز بهارستان بزند .

یکی از اقدامات مهم وتاثیر گذار امیری توقف روند استخدام ناعادلانه فولاد غدیر و اصلاح آن به نفع بومیان شهرستان بود . با این اقدام بموقع فرمانداری ، جوانان زیادی از شهرستان در فولاد غدیر نی ریز مشغول بکار شدند. اقدامی که هر چند با حمایت نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی همراه بود اما نقش محوری در آن را امیری بازی کرد .

بدون شک شهرستان نی ریز به دلیل گلوگاه ورودی استان فارس و همچنین ترانزیت مواد مخدر و قاچاق انسان و همسایگی با سه استان کرمان ، یزد ،هرمزگان یک شهرستان امنیتی محسوب میگردد و به همین دلیل نقش شورای تامین شهرستان در برقراری امنیت و حفظ آرامش منطقه بسیار نقش تاثیر گذار و محوریست . امیری به عنوان رئیس شورای تامین توانست با تعامل سازنده و خوب با سایر ارگانهای عضو شورای تامین ،خصوصا سپاه پاسداران ، بسیج شهرستان و نیروی انتظامی،امنیت نسبی در مدت حضورش در شهرستان برقرار نماید .

از دیگر اقدامات مهم و قابل تقدیر امیری، پیگیری اختصاص منابع معادن بهرام گور به شهرستان و عدم خروج منایع از شهرستان نی ریز بود . موافقت وزارت صنایع و معادن با ساخت کارخانه گندله سازی در منطقه قطرویه نیز از دیگر دستاوردهای فرماندار البته در تعامل با نماینده مجلس بود .امیری همچنین در تخصیص حقآبه سد چشمه عاشق و پی گیری عدم خروج منابع آبی از منطقه قطرویه نیز تلاشهای فراوانی نمود .

اینها همه در کنار تعامل بسیار خوب و بدور از افراط و تفریط با روحانیت شهر و احترام به جایگاه بزرگان ،بدور از فضا سازی و جنجال عده ای معلوم الحال ،جایگاه نسبتا مورد قبولی را در میان مردم برای او ایجاد کرد .

امیری اصلاح طلب است اما در عمل سعی کرد مشی نزدیک به اعتدال را پیشه کند و خود را از برخی همجناحیان افراطیش در شهرستان دور نگاه دارد، همین مسئله باعث شده تا او در میان سایر گروهها و جناح های سیاسی شهرستان نیز جایگاه خوبی داشته باشد .

عملکرد امیری در مواردی نیز مانند شرکت و جنجال در مراسم بزرگداشت حماسه نه دی در محل مهدیه رزمندگان اسلام دچار مشکلاتی بوده که در این مطلب مجال پرداختن به آن وجود ندارد . شاید از نگاه برخی، امیری میتوانست در چینش هیات اجرایی انتخابات تعامل بیشتری با سایر گروههاو معتمدین فعال شهرستان داشته باشد و یا اشکالاتی از این دست ،اما مهم این است که امیری در مسائل کلان و استراتژیک، پای منافع شهرستان ایستاده.

هر چند وزیر کشور اعلام کرده که تا پایان شهریور ماه جابجایی استانداران و فرمانداران انجام میشود و البته زمزمه هایی از رفتن قریب الوقوع مهندس امیری از فرمانداری نی ریز نیز بگوش میرسد ، اما امیدواریم با نظر مساعد استاندار محترم ،شاهد ادامه خدمت مهندس امیری در شهرستان باشیم .

با ارزوی موفقیت و سربلندی برای تمامی دولتمردان سخت کوش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران .

هفته دولت مبارک

محمد مهدی توکل
منبع: تولیدی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
0
2
اره برا مردم غریب پرستی مثل ما مشخصه که این خیلی خوبه،بخدا قسم اگه نی ریزی بود با این نوع مدیریتش تا الان ده بار از شهر بیرونش کرده بودیم ولی غریبه هست هواش رو داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
نظرت بیشتر به نژادپرستا میخوره ، بنظرم برو تو قبایل سرخپوستی یا سیاه پوستا یا ضد سیاها زندگی کن ، این اخری رو اگه بری ترامپ هم ازت حمایت میکنه .
ینی چی نی ریزی و غیر نی ریزی ؟
امیری مرد لایقی هست ،حالا برا هر جای ایران که میخواد باشه . مدیریتش هم کاملا قابل لمسه . ممنون از نای ذی نیوز بخاطر مقاله بجا و وزینش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
این نظر ما نی ریزیا هست حالا شما که اقوامش هستی رو نمیدونم
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین