«الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُوْلَئِكَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ»      عاقلان هدایت یافته،حرفها را میشنوند و سپس بهترین را انتخاب میکنند(سوره مبارکه زمر آیه 18)      
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 14:56 - 2024 March 29
کد خبر: ۷۷۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
سخنی با انقلابییون شهرستان نی ریز

از چهله اول انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب چند سالیست که میگذرد و در حالی که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم در هفت سرفصل بطور مفصل توصیه هایی جهت "جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ" خطاب به مردم کشور عزیزمان خصوصا جوانان عنوان فرموده اند بنظر میرسد این دستورالعمل حیاتی بیشتر در عمل، به یک بیانیه تشریفاتی و شعاری برای عده ای تبدیل شده و به جای قرار گرفتن بعنوان نقشه راه آینده نظام اسلامی ،در تاقچه برخی دستگاههای اجرایی کشور و خصوصا کتابخانه یا آرشیو رایانه جمع کثیری از انقلابیون خاک میخورد .

البته نگاه تشریفاتی و شعاری به بیانات مقام معظم رهبری در بین برخی خواص و مسئولین  آنقدر متداول گردیده که عدم توجه اصولی به دستور ایشان در خصوص جهاد تبیین موجب میگردد قضاوت عامه مردم در خصوص عملکرد و اعتماد به دولت و حاکمیت تحت تاثیر و القاعات رسانه ها و دشمنان قسم خورده نظام اسلامی قرار گیرد تا آنجا که به راحتی با دستاویز کردن فوت یک دختر جوان ، چند ماه همه امورات کشور را مختل و خسارات جانی مادی و معنوی بسیار به مردم و حاکمیت وارد گردد.

حال آنکه اگر جهاد تبیین مورد نظر مقام معظم رهبری به موقع توسط مخاطبین این پیام انجام شده بود و بصورت شعاری و با برخی جلسات سردستی که صرفا جنبه پر کردن گزارش عملکرد برای برگزار کننده آن دارد سر و ته داستان را به هم نمی آوردند امروز نباید یک فاحشه به نام مسیح علی نژاد بتواند ملت بزرگ ایران را گرفتار فتنه گریهایش کند .

با این مقدمه از بیان مطالب در سطح ملی در ادامه مطلب پرهیز میکنم، سئوال اینجانب بعنوان نگارنده یادداشت این است که در همین شهرستان نی ریز چه اتفاق ملموس ، موثرو ادامه داری در خصوص اجرای بیانیه گام دوم انقلاب و همچنین جهاد تببین در چند سال اخیرخصوصا در اوج اغتشاشات اخیر کشور صورت گرفت ؟

بگذارید قبل ازطرح سئوال بالا ابتدا تکلیف مطلب دیگری را مشخص نماییم ، اساسا مخاطب پیام مقام معظم رهبری در خصوص اجرای فرمان جهاد تبیین چه کسانی بودند ؟ قطعا معظم له از فتنه گران و منافقین و افرادی که منتظر بهانه هستند تا ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی و حاکمیت را مورد حمله قرار دهند توقعی ندارند به جهاد تبیین دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی و چگونگی برنامه ریزی دشمنان برای بر زمین زدن این نظام مقدس بپزدازند ! لذا بر اساس مطلب فوق میتوان نتیجه گرفت توقع مقام معظم رهبری، اجرای فرمان جهاد تبیین توسط نیروهایی است که به نظام اسلامی ،قانون اساسی و حاکمیت پایبندند و در چهارچوب منافع انقلاب حرکت مینمایند حال از هر طیف و گرایش سیاسی که میخواهند باشند . درعرف سیاسی به این افراد انقلابی میگویند .

حال سئوالم را دوباره تکرار میکنم، جریان انقلابی شهرستان نی ریز در چند سال گذشته چه برنامه مدون ،دنباله دار ، برنامه ریزی شده مبتنی بر اجرای منویات مقام معظم رهبری بویژه در جهت تبیین مواضع ،اقدامات و عملکرد نظام خصوصا در اوج حمله بی شرمانه دشمنان نظام در اغتشاشات اخیر انجام داده است ؟

آیا صرفا برگزاری کلیشه ای انواع جلسات مذهبی ائم از مراسمات جشن و عزاداری ،یادواره و ادعیه و.... بعضا حتی با استفاده از کمکهای مالی فلان ارگان یا فلان شرکت از بیت المال ، برای تامین غذای روح و روان مردم آن هم زیر بمباران رنگارنگ تبلیغاتی دشمن کافیست ؟

آیا صرفا با تعظیم شعائرمذهبی میتوان پاسخ مطالبه گری مردم و ابهامات ایجاد شده توسط دشمنان داخلی و خارجی در ذهنشان را داد ؟

آیا صرفا با روخوانی ادعیه ها و قرآن و عدم تامل ،عمل و توجه به معانی آنها میتوان انتظار اثر گزاری اینگونه مراسم یه روی مردم داشت ؟

آیا صرفا انجام فعالیتهای فرهنگی و مذهبی و جلسات روشنگری سیاسی اجتماعی در مساجد و حسینه ها و اماکن مذهبی کفایت میکند ،آیا وقت آن نرسیده به میان دانش آموزان و دانشگاهیان خصوصا متولدین دهه هفتاد و هشتاد بروید و فرمان جهاد تببین را درمدارس و دانشگاهها عملیاتی نمایید ؟

آیا صرفا با دعوت از سیاسیون و سخنرانی نیم بند هیجانی در خصوص مسئل روز کشور و روسای دولت قبل ، آنهم سال یا دوسالی یک بارمیتوان توقع بصیرت افزایی درعامه مردم داشت ؟

البته که همه موارد بالا در رسیدن به یک جامعه سالم ، مقید ،بصیر و اگاه لازم است اما قطعا کافی نیست !!!

آقایان کافیست کمی نگاه به فعالیت ها و برنامه ریزی دقیق طیف مقابل در همین جریان اغتشاشات اخیردر شهرستان بنمایند ، زمانی که انقلابیون شهرستان هر کدام مشغول کارهای جزیره ای که اگر نگوییم بی خاصیت ،قطعا میتوان گفت کم اثرباشند و در انفعال کامل به سر ببرند ،طیف مقابل به راحتی به خود اجازه میدهد که در شهرستان یک روز حجاب را مسئله ای خسته کننده به مانند ماسک نزدن در کرونا مقایسه کنند ، یک روز اغتشاشات را نتیجه اشکال در حاکمیت و اعتراض فراگیر مردم به حاکمیت اعلام نماید و یک روزهم نظام را توصیه به خوردن جام زهر دوم و عمل به شروط اغتشاشگران نماید. مطالبی که آنقدر بی پایه ،سبک وبا سطح پایین از استدلال است که براحتی میتوان در چند سطر کوتاه تبیین و روشنگری باطل بودنشان را ثابت نمود اما امان از حتی یک سطر پاسخ مبتنی بر تبیین وروشنگری و عکس العمل رسمی جبهه انقلابی!!!

دوستان عزیز انقلابی اندکی به خود بیایید وظیفه شما صرفا بسیج نیروها و مردم در ایام منتهی به انتخابات وسپس رها نمودن نتیجه حاصل از تلاشها و زحمات مردم به حال خود نیست بلکه باید نظارت کنید ، مطالبه کنید ، خدمات را اطلاع رسانی کنید ، تبیین کنید و کمک کنید تا مردم تغییر با شرایط قبل را حداقل در نوع عملکرد و رفتار ببینند ، وظیفه شما در ایام پس از انتخابات جهاد تبیین به معنای واقعی کلمه است ، اینکه در حال حاضر طیفی از شما به دنبال معرفی نیروهای خود جهت انتصاب در امورات باشد ، طیفی دنبال شعر و شاعری ، طیفی به دنبال برگزاری جلسات پیش از انتخابات ،طیفی به دنبال تعریف و تمجید از مسئولین و طیفی نیز در حال غر زدن و گلایه کردن از مجلس و دولت، جز از بین رفتن وقت و سرمایه و فرصت جریان انقلابی و سلب اعتماد مردم و بر زمین ماندن اوامر و فرمایشات رهبری چیزی در پی نخواهد داشت !

مردم در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری گذشته به شما اعتماد کردند و شهرستان نی ریز یکی از شهرستانهای پرفروغ در حمایت از کاندیداهای انقلابی انتخابات بود ،اکنون اما با خدمات گسترده ای که چه در مجلس انقلابی و چه در دولت انقلابی در سطح شهرستان در حال وقوع است متاسفانه بدلیل انفعال جریان انقلابی در اجرای صحیح منویات رهبری خصوصا عدم اجرای اصولی جهاد تببین و عدم وجود محوریت تمام کننده در این جریان ، اکثر این اتفاقات با برنامه ریزی فتنه گران وصد البته وحدت کم نظیرشان علیه جریان انقلابی در شهرستان به ضد تبلیغ علیه مجلس و دولت تبدیل شده ، وگرنه امروز نباید اعلام نتیجه قبولی آزمون استخدامی یک شرکت صنعتی به جای تبلیغ اقدامات دولت و مجلس برای اشتغالزایی جوانان تبدیل به یک چالش و نارضایتی بزرگ اجتماعی گردد و اگر به این شیوه و رویه ادامه داده شود تفرقه جریان انقلابی شهرستان و نفوذ برخی چهره ها در جمع دوستداران انقلاب موجب میگردد چه در مسائل سیاسی اجتماعی روز شهرستان و چه درانتخابات پیش رو، مردم دیگر به شما و سخنانتان در حمایت از جریان انقلابی اعتماد نکنند.

در پایان ذکر این نکته ضروریست اول اینکه هیچ شخص یا ارگان و نهاد خاصی در نوشته بالا مورد نظرنگارنده نبوده و بیشتربخشی از جریان انقلابی شهرستان نی ریز در نوشته فوق مد نظر است و ثانیا بدون شک فعالیتهای موثر زیادی در سالهای اخیر در برهه های زمانی مختلف توسط دلسوزان به نظام و انقلاب در سطح شهرستان نی ریز صورت گرفته که اگر اینچنین نبود موفقیت های بزرگ سالهای نه چندان دور حاصل نمیشد . اما مسئله و هدف اصلی نگارنده این مطلب ازبیان موضوعات فوق الذکر پرهیز از اقدامات و فعالیتهای جزیره ای و کم اثر ،حضور فعالانه و بموقع در مسائل سیاسی اجتماعی روز جامعه،پرهیز از اختلافات درون گروهی بر پایه اختلاف سلیقه شخصی و وحدت در مسائل کلان سیاسی اجتماعی ،اولویت بندی در اجرای برنامه های سیاسی اجتماعی لازم برای مسائل روز جامعه و قراردادن بیانیه گام دوم انقلاب و فرمان مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین درراس و اولویت اول همه برنامه ها بصورت ادامه دار و برنامه ریزی شده میباشد .

روزگارتان خوش

محمد مهدی توکل - مدیر مسئول و صاحب امتیاز
منبع: تولیدی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین