«الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُوْلَئِكَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ»      عاقلان هدایت یافته،حرفها را میشنوند و سپس بهترین را انتخاب میکنند(سوره مبارکه زمر آیه 18)      
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 01:39 - 2024 March 29
کد خبر: ۷۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
در حاشیه شورش‌های اخیر؛
از ابتدای شروع برخی تجمع‌ها، ضدانقلاب و گروه‌های معاند با سوار شدن بر فضای ساخته شده در رسانه‌های بیگانه ماشین کشتار خود را در شهرهای مختلف به راه انداختند تا جایی‌که تاکنون خبر شهادت هفت نفر در رسانه‌ها مخابره شده که در ادامه به معرفی آنها پرداخته شده است.
از ابتدای شروع برخی تجمع‌ها، حمایت‌ گروه‌های تروریستی مانند گروهک منافقین و کومله در کنار تعطیل کردن برنامه‌های عادی شبکه‌های فارسی زبان بیگانه نشان می‌داد که دشمن برای هزینه‌تراشی برنامه جدی و البته خشنی را پیگیری می‌کند. بسرعت مشخص شد علاوه بر تخریب‌گری، شعارهای رادیکال سیاسی و تخریب بوی خون نیز به مشام می‌رسد.


ضدانقلاب و گروه‌های معاند با سوار شدن بر فضای ساخته شده در رسانه‌های بیگانه ماشین کشتار خود را در شهرهای مختلف به راه انداختند تا جایی‌که تاکنون خبر شهادت هفت نفر در رسانه‌ها مخابره شده که در ادامه به معرفی آنها پرداخته شده است.
 
از فعالیت جهادی تا شهادت
محمد رسول دوست محمدی چهارشنبه شب در مقابله با آشوبگرانی که در خیابان راهنمایی مشهد قصد به آتش کشیدن خیمه امام حسین(ع) را داشتند، بر اثر ضربات چاقو به شهادت رسید. شهید دوست محمدی از نیروهای هیأتی و بسیجی مشهد بود که در فعالیت‌های فرهنگی و جهادی نیز نقش ویژه‌ای ایفا می‌کرد. علی کاظمی از دوستان شهید به همشهری آنلاین در خصوص فعالیت‌های این شهید می‌گوید: «یکی از آنها حضور در منطقه زلزله‌زده سرپل ذهاب بود که نزدیک یک ماه تا ۴۵ روز در آن منطقه حضور داشت و به مردم خدمت می‌کرد.  این جدا از موکب‌داری در اربعین، خدمت در ایستگاه‌های صلواتی محرم و صفر، خدمت به زوار امام رضا(ع) و جهاد او در صف مدافعان حرم بود. آخرین جایی که قبل از اربعین با ایشان بودم، مراسم خیمه‌سوزان در خیابان احمدآباد بود که شبانه‌روزی برای سیدالشهدا(ع) کار کرد.  تا ۵ صبح مشغول زدن داربست و پرچم و… بود. اصلاً خستگی نداشت. ایشان در هیأت همه جا مشغول کار بود؛ گاهی در آشپزخانه، گاهی در نصب بنرها و داربست‌ها، گاهی سینه‌زنی، گاهی کفش جفت می‌کرد، گاهی در خیابان چای می‌داد. در هر نقطه‌ای ایشان کمک می‌کرد. وقتی احساس می‌کرد فلان‌جا نیاز به کمک دارد، می‌رفت. برایش فرقی نداشت که کجا خدمت کند. بیشتر وقت‌ها می‌دیدم جلوی هیأت دارد کفش عزاداران را جفت می‌کند. از وقتی که یادم است آقارسول خادم هیأت امام حسین(ع) بود.» وی در ادامه به ماجرای آتش زدن خیمه امام حسین(ع) توسط اراذل و اوباش و درگیر شدن شهید و دوستانش اشاره کرده و می‌گوید: «وقتی دوستان ما جلوی خیمه ایستاده بودند، فرد آشوبگری که صورتش را پوشانده بود، به سمت خیمه هجوم می‌آورد. اینجا آقای معتمدی او را از پشت می‌گیرد تا به طرف خیمه نرود. در همین حین همین آدم چاقو را درمی‌آورد و تا جایی که من دیدم دوازده سیزده تا چاقو به بازوی آقای معتمدی می‌زند. الحمدلله حال ایشان به لطف امام حسین(ع) الان خوب است و همین امشب هم با این حالی که داشتند به هیأت آمده‌اند و در حال خدمت به مردم هستند. ایشان با خوردن چاقو از حال می‌رود. چون این چاقو ۷ سانت داخل بدن ایشان رفته و دوازده سیزده تا چاقو به بازوی ایشان می‌خورد. 
 
شهید دوست‌محمدی می‌آید تا آقامجتبی را نجات بدهد که خودش با یک ضربه چاقو در قلب به زمین می‌افتد.» کاظمی ادامه ماجرا را این‌طور روایت می‌کند: «اینجا ما رسیدیم سر صحنه و دیدیم اینها اینقدر نامرد بودند… اینقدر نامرد بودند که جلوی آمبولانس را می‌گیرند و نمی‌گذارند آمبولانس به محل حادثه برسد. اینها بویی از مردانگی نبرده بودند» این اقدام ناجوانمردانه البته اولین و آخرین اقدام جنایتکارانه آشوبگران نبود. گفتنی است روز گذشته محسن داوری فرماندار مشهد از شناسایی و دستگیری عاملان شهادت محمدرسول دوست محمدی خبر داد.
 
حسین اوجاقی علی اکبر تبریزی‌ها شد
در پی تجمع غیرقانونی و هتاکانه اغتشاشگران و عناصر ضد انقلاب در تبریز هم حسین اوجاقی با ضربه چاقو توسط اغتشاشگران به شهادت رسید. وی متولد ۱۳۷۰ و فرمانده پایگاه علامه طباطبایی مسجد فاطمی تبریز بود که برای مقابله با آشوبگران در مقابل مصلای تبریز حضور داشت و با اقدام غیرانسانی عناصر معاند به فیض شهادت نائل شد.مادر این شهید می‌گوید: «حسین را به حضرت علی اکبر تقدیم کردم. حسین به آرزویش رسید او همیشه دوست داشت به شهادت برسد» پدر شهید اوجاقی نیز از مردم خواست تا با حمایت از رهبری اجازه نفوذ دشمنان را ندهند. برادر حسین هم با قسم یاد کردن به مشی حسینی برادرش در مصاحبه‌ای گفت «به خدا قسم راهت را ادامه خواهم داد.»
 
شهیدی با دو دختر یک ساله و ۹ساله
شهید رضا زارع‌مؤیدی فرزند شهید انوشیروان زارع‌مؤیدی، همیار پلیس و مدافع امنیت نیز، شامگاه سه‌شنبه ۲۹ شهریور همراه با چهار مأمور انتظامی توسط برخی افراد حضور یافته در تجمع خیابان معالی آباد شیراز زخمی شد و به دلیل شدت جراحات وارده، به فیض شهادت نائل آمد. شهید زارع مؤیدی در حالی در سن ۳۷ سالگی به مقام والای شهادت رسید که فرزندان دختر یک و ۹ ساله از این شهید به یادگار مانده است. پیکر وی روز جمعه تشییع و در گلزار شهدا دارالرحمه این شهر به خاک سپرده شد. فرمانده انتظامی فارس در خصوص شهادت این شهید می‌گوید: متأسفانه در جریان درگیری اغتشاشگران با مأموران نیروی انتظامی ۴ نفر از کارکنان انتظامی مجروح و یک نفر همیار پلیس به نام «رضا زارع مؤیدی» نیز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
 
شهادت عباس خالقی در تاکستان قزوین
سرهنگ سید مهدی حسینی، فرمانده سپاه امام علی(ع) شهرستان تاکستان قزوین در روز ۳۱شهریور با اشاره به اتفاقات اخیر برخی معاندین و کوردلان در ایجاد اغتشاشات گفت: طی اتفاقات و درگیری‌های شب گذشته با اراذل و اوباش در شهر تاکستان یکی از بسیجیان این شهر به شهادت رسید. وی افزود: عباس خالقی، فرزند تیمور علی از حوزه شهید قاسم سلیمانی پایگاه امام رضا(ع) تاکستان، شب گذشته (۳۱ شهریور) به دست منافقین واراذل و اوباش به شهادت رسید. فرمانده سپاه امام علی(ع) شهرستان تاکستان دیروز خاطرنشان کرد: طی این درگیری که شب گذشته(پنجشنبه) توسط منافقین و اراذل و اوباش ایجاد شد، شهید خالقی هدف اصابت گلوله یکی از اراذل قرار گرفت و به مقام رفیع شهادت نائل شد. تصاویر منتشر شده از مراسم ترحیم شهید نشان می‌دهد پدر شهید خالقی با در دست گرفتن عکس پسرش در لباس بسیج می‌گوید: «این جوان من است. گناهش چه بود؟ تنها گناهش این بود که نان حلال خورده است. او یک بچه داشته که یک و نیم سالش است.»
 
شهید ۲۰ساله در گرمسار
شهید محمد حسین سروری ۲۰ ساله در ناآرامی‌های چهارشنبه شب گرمسار به ضرب گلوله اغتشاشگران به شهادت رسید. روابط عمومی سپاه قائم استان سمنان هم در اطلاعیه‌ای با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمدحسین سروری آورده است: در پی تجمع 
غیر قانونی، تخریب گرایانه و هتاکانه عده‌ای از اغتشاشگران و عناصر خود فروخته که شب گذشته در گرمسار اقدام به تخریب اموال عمومی نموده بودند برادر بسیجی محمدحسین سروری راد توسط اغتشاشگران به شهادت رسید. وی که برای مقابله با آشوبگران در صحنه حضور داشت، با اقدام غیر انسانی و وحشیانه عناصر معاند به فیض شهادت نائل گردید.
 
شهادت بسیجی کرجی به‌دست آشوبگران
مرتضی ولی‌پوری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز هم از شهادت یکی از بسیجیان این استان خبر داد وگفت: علی اصغر قورت بیگلو، بسیجی فعال یکی از پایگاه‌های نیروی مقاومت بسیج شهر کرج در جریان تجمعات چهارشنبه شب گذشته، توسط عده‌ای اغتشاشگر به درجه رفیع شهادت نائل شده است. وی تصریح کرد: اقدام لازم برای شناسایی عامل یا عاملان این جنایت توسط مراجع قضایی و انتظامی به عمل آمده است. 
 
جانباز ۵۰درصدی که به شهادت رسید
‌یکی از افسران نیروی زمینی واقع در تیپ ۲۷۷ پیاده قوچان هم در جریان آشوب‌های ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ این شهر به شهادت رسید. شهید مسلم جاویدی مهر، جانباز ۵۰ درصد و از تیپ قوچان نیروی زمینی ارتش، در قوچان و در حین کمک برای متفرق‌سازی اغتشاشگران این شهر به شهادت رسید.
در پی این شهادت امیر سرتیپ آذریان، فرمانده قرارگاه شمال شرق بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است: یکی از فرزندان غیور و ولایتمدار ارتش سلحشور، انقلابی و مردمی، در حالی که لباس رزم و نظامی بر تن نداشته و مأموریتی نیز به وی ابلاغ نشده، با تعصب و غیرت ایرانی و نظامی در راه ممانعت از تخریب اموال عمومی و مخالفت در توهین به مقدسات و همچنین حفظ امنیت مردم و مقاومت در برابر آشوبگران و اغتشاشگران، مظلومانه و بی‌گناه مورد حمله قرار گرفت و به شهادت رسید.
امیر سرتیپ آذریان یادآور شد: شهید ستوانیکم مسلم جاویدی‌مهر، سال‌ها در حوزه پاکسازی میادین مین باقیمانده از دوران دفاع مقدس خدمت خالصانه داشت و در این مسیر نیز به مقام جانبازی نائل شد، همچنین این شهید والامقام در تأمین امنیت مرزهای شمال شرق کشور و امنیت و آسایش مردم ایران اسلامی، مجاهدانه تلاش کرد و در حوزه مردم‌یاری نیز، کارنامه درخشانی از خود به‌جای گذاشت، اما ناباورانه و مظلومانه به شهادت رسید و ثابت شد دشمنان و آشوبگران، همه مردم و مدافعان نظام را نشانه رفته‌اند.
منبع: رجا نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین