«الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُوْلَئِكَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ»      عاقلان هدایت یافته،حرفها را میشنوند و سپس بهترین را انتخاب میکنند(سوره مبارکه زمر آیه 18)      
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 05:12 - 2024 April 19
کد خبر: ۷۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۲
مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز خبرداد:

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز از کاهش 80درصدی تولید پسته در نی‌ریز خبرداد و گفت: برداشت این محصول  در سطح 11هزار هکتار شروع شده است و پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 2000 تن پسته روانه بازار مصرف شود.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز، علیرضا بصیری تصریح‌کرد: برداشت پسته در این شهرستان از شهریورماه آغاز شده است و به مدت یک ماه ادامه دارد.


 او بیان‌کرد: 20درصد از پسته تولیدی به‌صورت کال فروشی برداشت و بقیه محصول پس از فرآوری توسط 17 ترمینال پسته به بازارهای داخلی و خارجی صادر‌می‌شود.

به‌گفته وی؛ هجوم سن‌های سبز، رطوبت پایین، سرمای بهاره و افزایش کم‌سابقه دمای هوا در اواخر فصل بهار و اوایل تابستان مانع تمایز و تشکیل جوانه گل شد و کاهش شدید محصول را در‌پی‌داشت.

بصیری با اشاره به اینکه ارقام مهم پسته شهرستان نی‌ریز شامل اوحدی، احمدآقایی، کله قوچی و اکبری است، ابراز‌کرد: با توجه به پتانسیل‌های موجود در مناطق مختلف نی‌ریز، برای تولید پسته، و به علت کاهش سطح آب‌ های زیر زمینی و اُفت کیفی آن در سال‌های اخیر، بسیاری از کشاورزان با ایجاد باغ‌های پسته به تولید این محصول روی‌آورده‌اند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز همچنین اظهارکرد: این شهرستان  از دیرباز قطب پسته استان فارس بوده و مقام اول سطح و تولید آن‌ را به خود اختصاص‌داده‌است و در حال حاضر 12هزار هکتار پسته دارد که یک‌هزار هکتار آن غیر مثمر است.

سيدابراهيم فقيهي
منبع: تولیدی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین