«الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُوْلَئِكَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ»      عاقلان هدایت یافته،حرفها را میشنوند و سپس بهترین را انتخاب میکنند(سوره مبارکه زمر آیه 18)      
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 21:15 - 2024 April 19
کد خبر: ۷۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
معاون استاندار فارس در مراسم جشن میلاد حضرت معصومه س در نی ریز بیان کرد :
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه در برخی از کشورهای جهان زنان حتی از حق رأی مسلم محروم هستند گفت : ما در کشوری زندگی می‌کنیم که به برکت انقلاب اسلامی اگر زنان قدر و منزلت خود را بدانند افزون بر نقش مؤثر در خانواده، امکان حضور در عرصه‌های مختلف مدیریتی نیز دارند.


به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان نی ریز ،دکتر اسماعیل محبی‌پور یکشنبه شب در مراسم بزرگداشت روز دختر و جشن میلاد حضرت فاطمه معصومه(س)  با حضور مهندس یوسفی فرماندار شهرستان نی ریز ، وجمعی از مسئولین شهرستان در سالن اداره فرهنگ وارشاد اسلامی برگزارشد  اظهار کرد: اگر می‌خواهیم جامعه‌مان به خیر و صلاح و آرامش برسد باید مقام دختران را تکریم و به داشتن دختران‌مان افتخار کنیم که با طلوع خورشید اسلام دیگر شاهد تبعیضاتی که در گذشته وجود داشت و تفاوتی که بین زن و مرد قائل می‌شدند نیستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس افزود: زن اگر اعتماد به نفس داشته باشد و آموزه‌های اخلاقی، دینی و تربیتی صحیح را مدنظر قرار دهد می‌تواند به مقام بزرگ فرشته خویی برسد.
محبی‌پور ادامه داد: خدا زیباست و زیبایی‌ها را دوست دارد، لذا کلام زیبا، مکان زیبا، منظره زیبا، اخلاق و عمل زیبا مورد توجه خداوند متعال است.

او یادآور شد: بدون شک زن و مقام زن یکی از زیبایی‌های خلقت در صورت و سیرت است. زنی که به واسطه بودنش جامعه بشری به انسجام و یکپارچگی نزدیک می‌شود و به واسطه ارتباط معنوی و قلبی که با همسر و فرزندانش برقرار می‌کند می‌تواند آنها را در مسیر سعادت حرکت بدهد.

وی با بیان اینکه شخصیت والایی چون امام خمینی(ره) به نقش و جایگاه زن مسلمان در جامعه اهمیت فراوانی داده است، گفت:

 بی‌دلیل نیست اگر عنوان می‌کنند که از دامن زن، مرد به معراج می‌رود. همچنان که حضرت زهرا(س) پرورش دهنده امامان معصومی بود که مسیر هدایت را برای ما مشخص کردند.

معاون استاندار فارس بیان کرد: جای بسی خوشحالی است که در شهرستان نی‌ریز مجموعه‌ای مانند بیت الاحزان وجود دارد که کارش پرورش قرآن‌پژوهان و دختران امروز و مادران آینده است.

وی عنوان داشت: گرامیداشت مقام زن و دختر برای ابلاغ این پیام است که اگر ما می‌خواهیم جامعه‌مان به خیر و صلاح و آرامش برسد باید مقام دختران را تکریم و به داشتن دختران‌مان افتخار کنیم که الحمدلله با طلوع خورشید اسلام و ظهور خورشید انقلاب اسلامی دیگر شاهد تبعیضاتی که در گذشته وجود داشت و تفاوتی که بین زن و مرد قائل می‌شدند نیستیم.

محبی‌پور یادآور شد: نقش مهم زن در جامعه ما زمانی که مکمل نقش مادری می‌شود اهمیت مضاعفی پیدا می‌کند. زن مایه آرامش و زمینه‌ساز تربیت نسل‌های آینده است. لذا زنان باید قدر و منزلت خود را بدانند. 

معاون استاندار فارس اظهار کرد: متأسفانه امروز صداهایی از برخی از حنجره‌ها برای ناامیدی زنان در جامعه بلند می‌شود که اهدافی از جمله ایجاد مشکل در آموزه‌های دینی و از بین بردن قدرت مولد انرژی در جامعه را دنبال می‌کنند.

وی گفت: متأسفانه برخی قصد دارند زنانی را که می‌توانند با روحیه بخشی به همسر و تربیت نسل‌های آینده موفقیت جامعه را تضمین کنند در معرض آسیب‌های مختلف قرار دهند هرچند با وجود تمام این مقاصد شوم ما شاهد نقش پررنگ زنان و دختران در عرصه‌های مختلف هستیم.

محبی‌پور عنوان کرد: امروز در شهرستان نی‌ریز نجابت زنان همراه با تدین و اعتماد به نفس‌شان کاملا تجلی پیدا کرده است و قطعا وضعیت همه بانوان در این شهرستان به همین‌گونه است. 

وی ادامه داد: بدون تردید ارتباط نزدیک با خانواده‌ها و زنان خانواده برای ترویج فرهنگ اسلام ناب مهمترین مأموریت دانش‌پژوهان در بیت‌الاحزان به شمار می‌رود که این امر تربیت، شادی و نشاط، پیشرفت و خیر دنیا و آخرت را به دنبال دارد. 

در حقیقت با بها دادن به مقام زن بیش از پیش می‌توانیم این امر مهم را به تظاهر بکشانیم و در مسیر تربیت نسل‌های آینده موفق باشیم.

محبی‌پور اضافه کرد: نسل‌های آینده مسیر دشواری را در پیش رو دارند. مسیری را که ما با زحمت بسیار به اینجا رسانده‌ایم. امروز ایران از نظر استقلال عمل، آزادی و آزاداندیشی در جهان سرفراز است و علی رغم تمام تنگناها و مشکلاتی که برای نظام جمهوری اسلامی به وجود آمده است، اما مسیری را که طی کرده‌ایم مسیری کاملا قابل دفاع و امیدوارکننده برای آینده است.

این مقام مسئول گفت: نگاه ما اگر در تربیت نسل و پرورش خانواده نگاهی معنوی باشد، صد در صد به معنویت مدنظرمان خواهیم رسید و امیدواریم که در این دنیا نیز نتایج تربیت صحیح را به دست آوریم.

وی با اعتقاد به اینکه پشت سر هر مرد موفقی یک زن دلسوز، همراه و همکار ایستاده، افزود: اکثر بزرگان عنوان می‌کنند که آرزوهای اصلی را با دعای خیر مادران به دست آورده‌اند و این نوع نگاه به نقش مادران، جایگاه آنها را بیش از پیش آشکار می‌کند.

محبی‌پور گفت: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برای مادرش احترام بسیاری قائل بود و شهدایی که به والاترین مقام‌های معنوی رسیده‌اند هم معتقدند برات شهادت را با رضایت مادران و همراهی همسرانشان به دست آورده‌اند.
معاون استاندار فارس اظهار کرد: بدون شک موفقیت‌های هر فرد ناشی از پشتیبانی، همراهی و دعای خیر خانواده است و مردانی که در مسیر معنویت و مادیات موفق شوند این موفقیت را مدیون زحمات خانواده و صبر و تحمل همسرانشان در خانواده هستند. انشالله شاهد باشیم نسل آینده هم به افزایش و تربیت نسل توجه بیش از پیش داشته باشد و جامعه را در مسیر خیر و صلاح قرار دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین