«الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُوْلَئِكَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ»      عاقلان هدایت یافته،حرفها را میشنوند و سپس بهترین را انتخاب میکنند(سوره مبارکه زمر آیه 18)      
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 15:21 - 2024 April 16
کد خبر: ۷۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱
به مناسبت میلاد حضرت محمد مصطفی ص و هفته وحدت :
به نام خدا 

ای رستخیز ناگهان وی رحمت بی منتها

ای آتشی افروخته دربیشه اندیشه ها

امروز خندان آمدی ، مفتاح زندان آمدی

برمستمندان آمدی، چون بخشش و فضل خدا 

"حضرت محمد مصطفی (ص) با حضور پر برکت خود جهان هستی را معنایی دیگر بخشید و مردم مظلوم و آزاده سراسر گیتی را از انوار ملکوتی اسلام عزیز ، دین رحمت و شفقت ، صلح و عدالت و الهام دهنده و روشنایی بخش بهره مند ساخت"

واما مسئولین خرد و کلان کشور پهناور اسلامیمان،  فعالین  محترم اجتماعی، سیاسی،ورزشی،اقتصادی  و اقشار مختلف مردم ،سئوال من این است که آیا صرفا گرامی داشت هفته وحدت  و جشن و تبریک گفتن هدف متعالی نامگزاری چنین روزی توسط مقام معظم رهبری  بوده .

بدون شک اگر صرفا به پوسته مناسبتهای اینچنینی توجه کنیم و با حرکتهای نمادین و نمایشی بخواهیم ایام را مبارک داریم از اصل و هدف نامگذاری ایام دور می‌شویم و امروز بیشتر از هر زمان  زمانه تعقل و اندیشیدن در معنا و ریشه اینگونه مسائل و دوری جستن از احساسات و اقدامات شعاریست .

جامعه امروز ما میبایست این را بداند که برای پیشرفت و حرکتی تاریخی در گام دوم انقلاب و همچنین تحقق منویات رهبری عزیز ، بیشتر از هر زمان نیاز به وحدت بر مبنای حرکت رسول الله و دانستن دلیل میلاد و سپس بعثت رسول الله  است .

حرکتی که در آن همه اقشار جامعه با بینشی عمیق از زمان و اتفاقات پیرامونی خود وحدتی اعتقادی و استراتژیک نمودند و شد آنچه شد و حرکتی آغاز شد که در نهایت حرفی جز آزادی و آزادگی و رستگاری در جهان نداشت و دنیا را از ظلمت نجات داد  .

پیام هفته وحدت خصوصا در شرایط و زمان حاضر برای انقلاب اسلامی ایران  که به گفته امام راحل قطعا مردمانش از مردمان زمان رسول الله بهتر هستند فراتر از وحدت شیعه و سنی  و حتی فراتر از تبریک و جشن میلاد بزرگترین پیام آور الهی است. 

پیام هفته وحدت این است که بدانیم  مردم چشم انتظار یک دست شدن مسئولین برای گذر به سلامت از بحران‌ها و دیدن روی آرامش و معیشت هستند. 

پیام هفته وحدت یعنی اینکه اختلاف سلایق سیاسی و اجتماعی را کنار بگذاریم و فقط رضایت پروردگار و ولی نعمتان خود را در نظر بگیریم و برای تحقق این رضایت تمام وقت تلاش کنیم 

پیام هفته وحدت یعنی اینکه تک تک افراد مسلمان اعم از شیعه و تسنن و مسیحی و یهودی و تمامی مذاهب که  ظهور منجی نهایی به آنها به اشکال مختلف  بشارت داده شده برای تحقق شرایط ظهور که همان ایجاد عدل و صلح است بکوشند و بدنبال مشترکات خود با هم باشند تا اینکه بدنبال نقاط اختلاف و پر رنگ کردن آن که نتیجه آن جز قتل و کشتار و خونریزی نیست .

پیام هفته وحدت یعنی مسیر و راه همان مکتب سردار دلها شهید سلیمانیست که نه چپ می‌شناخت و نه راست و تنها مسیر رستگاری را اطاعت از ولایت می‌دانست و تک تک افراد جامعه را که زیر پرچم ولایت قرار می‌گرفتند با هر سلیقه و نظری برادر و خواهر دینی خود می‌دانست و برای خدمت به آنها شب وروز نمیشناخت .

مسئولین عزیز و فعالین سیاسی اجتماعی ، وضعیت مردم کشور وضعیتی نیست که فرصت مجادلات بیهوده سیاسی به ما بدهد ، اگر نتوانیم به خواسته های به حق مردم جوابی در خور بدهیم، از بار مشکلات و مشقات مردم خوبمان بکاهیم، قطعا در مقابل حاکم عادل و مطلق و رسول خوبی ها پاسخی نخواهیم داشت
عنایت نگهداری طهماسبی _بخشدار مرکزی شهرستان استهبان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین