«الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُوْلَئِكَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ»      عاقلان هدایت یافته،حرفها را میشنوند و سپس بهترین را انتخاب میکنند(سوره مبارکه زمر آیه 18)      
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11:48 - 2024 April 20
کد خبر: ۶۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷
اگر سوزش سردل آزارتان می‌دهد، مصرف آش، سوپ و غذا‌های مایع را برای مدتی فراموش کنید.
یک ماه روزه‌داری، شرایط خاص جسمی یا سابقه ابتلای شما به مشکلات گوارشی، ممکن است معده‌تان را حساس و آسیب‌پذیر کرده باشد. اگر این روز‌ها سوزش سردل، یبوست، درد معده و ضعف آزارتان می‌دهد، این چند قانون تغذیه را جدی بگیرید.

چه بخوریم؟

به بهانه نداشتن وقت یا رژیم گرفتن، هیچ وعده غذایی را حذف نکنید. وعده‌های صبحانه، ناهار و شام را هرگز با همدیگر ادغام نکنید. به‌جای هله‌هوله‌خوری برای میان‌وعده‌هایتان برنامه سالمی تنظیم کنید.

در روز‌های گرم سعی کنید حداقل هشت لیوان مایعات سالم بنوشید. البته لازم نیست که همه مایعات موردنظر بدن را با آب خالص به آن برسانید. نوشیدنی‌هایی مثل تخم‌شربتی، خاکشیر و شربت‌های تهیه شده با عرقیات خنک هم می‌تواند حالتان را خوب کند.

سفره صبحانه، ناهار و شام شما باید تنوعی از موادغذایی در بر داشته و از پنج گروه اصلی غذایی تشکیل شده باشد. نان و غلات، میوه‌ها، سبزیجات، گوشت و حبوبات و تخم‌مرغ، لبنیات و شیر از گروه‌هایی هستند که باید در سفره‌های سه وعده، ردی از آن‌ها پیدا شود.

چه نخوریم؟

اگر سوزش سردل آزارتان می‌دهد، مصرف آش، سوپ و غذا‌های مایع را برای مدتی فراموش کنید. در صورت ریفلاکس شدید، بهتر است نوشیدن چای و قهوه را هم لااقل تا زمان بهبود کنار بگذارید.

اگر سوزش سردل، شما را آزار می‌دهد، شیرینی‌ها به‌ویژه شیرینی‌های سرخ‌شده یا حاوی شیره را حذف کنید. این خوراکی‌های پُر از شیره یا چرب عوارضی مثل ترش‌کردن و سوزش سردل را ایجاد می‌کنند.

غذا‌های چرب و پُرادویه را تا زمان بهبود به سفره‌تان نیاورید. این غذا‌ها ترشح اسید معده و سوزش سردل را بیشتر می‌کنند. گذشته از این، ادویه‌ها شما را در این روز‌های گرم تشنه‌تر می‌کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین